Mikrofony bezprzewodowe ULX-D użyte w popularnym niemieckim programie telewizyjnym „The Voice Kids”

O produkcie ULX-D:

Potrzeby związane z systemem bezprzewodowym dla The Voice Kids są bardzo wymagające i cały czas musimy wprowadzać zmiany w przydzielonych częstotliwościach. Dzięki ULX-D, Wireless Workbench i menedżerowi widma AXT600 mam teraz znacznie więcej elastyczności w zakresie zarządzania częstotliwościami transmisji.

Silvio Grau, niezależny planista systemów bezprzewodowych i częstotliwości radiowych, The Voice Kids

Kai Bastian, wsparcie techniczne audio, Studio Berlin Adlershof

Dla nas ULX-D pod wieloma względami nie ma sobie równych.

The Voice Kids to popularny niemiecki talent/reality show emitowany w piątkowe wieczory, bazujący na istniejącym formacie The Voice of Germany, ale koncentrujący się wyłącznie na wykonawcach dziecięcych. Jest to wspólna produkcja TALPA Germany i Studio Berlin Adlershof, i realizowana w siedzibie tej ostatniej firmy w południowo-wschodnim Berlinie. Zostały już wyprodukowane cztery edycje programu. Od początku 2016 roku 20-kanałowy cyfrowy system mikrofonów bezprzewodowych Shure ULX-D jest wykorzystywany do przekazywania występów młodych zawodników.

 

Potrzeby klienta

The Voice Kids odbywa się co roku od 2013 roku i jest to produkcja na dużą skalę z uczestnikami i dodatkowymi artystami występującymi na żywo, wykonującymi co tydzień utwory i tańce, korzystając z dużej liczby mikrofonów bezprzewodowych oraz zapasowych rozwiązań w przypadku nieoczekiwanych awarii. Ze względu na drugą niemiecką Dywidendę Cyfrową dostępność widma częstotliwości radiowych do zastosowań bezprzewodowych w nadchodzących latach prawdopodobnie może ulec jeszcze większym ograniczeniom. Natomiast zespół produkcyjny dobrze wie, że zapotrzebowanie na kanały bezprzewodowe w produkcji ich programu wcale nie ulegnie w tym czasie zmniejszeniu. Uwzględniając te okoliczności zdecydował się on wprowadzić nowy system bezprzewodowy, który może wydajniej działać przy bardziej ograniczonym spektrum, przy równoczesnym zapewnieniu dużej liczby wolnych od zakłóceń kanałów bezprzewodowych. Ze względu na ciągłe użycie systemu podczas produkcji ważne było, aby modernizacja odbyła się tak płynnie, jak tylko to możliwe - ostatecznie została przeprowadzona między trzecią a czwartą edycją programu, która rozpoczęła się na początku 2016 roku.

 

Rozwiązanie

Wybrano 20 kanałów cyfrowego systemu ULX-D firmy Shure, ponieważ spełniał on powyższe kryteria, a w momencie, gdy zespół chciał wymienić swój system mikrofonów bezprzewodowych, był on w sprzedaży, gotowy do użycia, a do tego inni nadawcy korzystali z niego w podobnych sytuacjach. Zapracowany zespół „The Voice Kids” nie mógł pozwolić sobie na eksperymentowanie z ciągle rozwijanym systemem, który może (lub nie) stać się bardziej nadający się do użytku w miarę upływu czasu.

 

 

Wyniki

Według Silvia Grau, niezależnego inżyniera, który dba o systemy bezprzewodowe i planowanie częstotliwości w The Voice Kids, ULX-D brzmi świetnie i wykorzystuje widmo wydajniej niż poprzedni system bezprzewodowy używany w produkcji programu. Zarządzanie częstotliwościami jest teraz łatwiejsze dzięki zdolności Grau’a do korzystania z oprogramowania Shure Wireless Workbench do zarządzania częstotliwościami radiowymi oraz menedżera widma AXT600, który został zainstalowany w tym samym czasie co ULX-D przez berlińskiego integratora Werner Audio GmbH. Grau uważa, że niektóre funkcje użytkownika systemu ULX-D są szczególnie przydatne, na przykład możliwość zdalnej zmiany ustawień wzmocnienia sygnału mikrofonu, bez bezpośredniego fizycznego dostępu do nadajników bezprzewodowych. Finałowa wypowiedź należy do menedżera technicznego wsparcia audio ze Studio Berlin Adlershof, Kaia Bastiana: „Dla nas ULX-D pod wieloma względami nie ma sobie równych.”

 

Powiązane studia przypadku