ULX-D & QLX-D w hamburskim Thalia Theatre

O produkcie ULX-D:

We współpracy z hamburskim integratorem Zeigermann Audio otrzymaliśmy systemy bezprzewodowe od różnych producentów i przeprowadziliśmy ich testy w naszym teatrze. To właśnie kombinacja QLX-D i ULX-D przekonała nas do siebie.

Ullrich Hübener, kierownik działu dźwięku w hamburskim Thalia Theatre

Od 2015 roku cyfrowe systemy mikrofonów bezprzewodowych Shure ULX-D i QLX-D zapewniają działowi dźwięku z hamburskiego Thalia Theater wszystkie bezprzewodowe kanały, których potrzebuje podczas występów i wydarzeń.

 

Potrzeby klienta

Thalia jest jednym z trzech publicznych teatrów w Hamburgu, obejmującym główny teatr na starym mieście Hamburga, a także „Thalia na Gausstrasse” - w sumie trzy pełne sceny i sześć powiązanych sal prób. Teatr potrzebował systemu bezprzewodowego, który objąłby te przestrzenie, a także był skalowalny i mógł być dopasowany do wystawianych w teatrze produkcji o różnej wielkości. Departament dźwięku był również świadomy zwiększającej się liczby źródeł zakłóceń, które zaczęły wkraczać na wykorzystywane przez nich widmo częstotliwości radiowych, po wejściu w życie tzw. drugiej Cyfrowej Dywidendzie. Poszukiwano systemu, który byłby na nie odporny, a także działałby bez zakłóceń w potencjalnie zawężonej szerokości pasma RF.

 

1
ULXD4D
1
2
2
ULXD4Q
2

Rozwiązanie

Dział dźwięku z Thalia Theater w ścisłej współpracy z integratorem Zeigermann Audio zainstalował 18 kanałów systemu ULX-D - dziesięć dla głównej sceny Studio, a także po cztery dla mniejszych scen „Garage” oraz „Ballroom”. Kolejne 16 kanałów QLX-D pokrywa sceny przeznaczone do przeprowadzania prób oraz powiązane z nimi pomieszczenia. Aplikacja Shure Wireless Workbench jest stosowana do sprawowania kontroli nad obydwoma systemami, przechowywania w swojej pamięci kompletnych ustawień mikrofonów, a nawet indywidualnych ustawień wzmocnienia dla każdego nadajnika poszczególnych aktorów.

 

Wyniki

Według Ullricha Hübenera, szefa dźwięku w Thalia Theater, korzystanie z QLX-D i ULX-D od czasu ich instalacji w połowie 2015 roku było niezwykle pozytywnym doświadczeniem. Jacob Rothstein, inżynier dźwięku w budynku teatru Thalia na Gaussstrasse, również chwali Wireless Workbench za przyjazny podgląd funkcjonowania systemów. Na szczególne uznanie zasługuje też technologia zasilania oparta o akumulatory litowo-jonowa, która zapewnia długą żywotność i niezawodność pracy. „To zdumiewające, jak niewiele cykli ładowania przeszły te systemy” - komentuje. „Nie musimy już myśleć o poziomie naładowania baterii: włączamy nadajniki rano i wyłączamy późnym wieczorem, a wszystko po prostu działa!”

 

Powiązane studia przypadku