Axient na Salzburg Festival

wprowadza bezprzewodowe mikrofony nowej generacji na scenę festiwalu

Edwin Pfanzagl-Cardone, kierownik działu dźwięku i akustyki na Salzburg Festival, o systemie Axient

Kiedy otrzymałem pierwsze demo systemu na targach, moja reakcja brzmiała: „Nareszcie! Dlaczego nie zrobiliście tego wcześniej? Mogliśmy pracować z nim już dawno temu...!”

O produkcie Axient:

Funkcja wykrywania i unikania zakłóceń systemu Axient jest świetna – przełącza na czystą częstotliwość w ciągu milisekund od pojawienia się zakłóceń.

Edwin Pfanzagl-Cardone, kierownik działu dźwięku i akustyki na Salzburg Festival, o systemie Axient

Każdego lata od 1920 roku w miejscu urodzenia Mozarta, austriackim Salzburgu znajdującym się kilka kilometrów od granicy z Niemcami, odbywa się pięciotygodniowe święto muzyki i sztuk teatralnych. Festiwal obejmuje wydarzenia rozgrywające się w całym obszarze miejskim i okolicach, ale najważniejsze wydarzenie programu zawsze ma miejsce na zewnątrz, na tymczasowej scenie na Placu Katedralnym w Salzburgu (przy sprzyjającej pogodzie): „Jedermann” (Everyman) - chrześcijański moralitet.

Potrzeby klienta

Prezentacje sceniczne „Jedermanna” w miarę upływu dziesięcioleci stały się jeszcze bardziej misterne, a wykorzystanie bezprzewodowych systemów mikrofonowych dla wykonawców i dyskretne wzmocnienie dźwięku wokół placu wzrosło współmiernie. Jednak malejące widmo częstotliwości radiowych dostępne dla mikrofonów bezprzewodowych w Austrii i gwałtownie rosnąca liczba źródeł zakłóceń w regionie Salzburga sprawiły, że 10-letni system mikrofonów bezprzewodowych festiwalu nie nadawał się już do tego celu. Lepsze rozwiązanie było pilnie potrzebne.

Rozwiązanie

Salzburg Festiwal przed edycją w 2014 roku otrzymał 32 kanały sztandarowego rozwiązania bezprzewodowego Axient firmy Shure i wykorzystał je podczas letniej produkcji sztuki „Jedermann”. Kierownik działu dźwięku i akustyki Edwin Pfanzagl-Cardone wyjaśnia: „Kiedy otrzymałem pierwsze demo systemu na targach, moja reakcja brzmiała: „Nareszcie! Dlaczego nie zrobiliście tego wcześniej? Mogliśmy pracować z nim już dawno temu...!” Od tego momentu daliśmy do zrozumienia naszemu zarządowi, że chcemy tego systemu tak szybko, jak tylko moglibyśmy go uzyskać.”

Wyniki

„Funkcja wykrywania i unikania zakłóceń systemu Axient jest świetna,” - wyjaśnia Pfanzagl-Cardone - „przełącza na czystą częstotliwość w ciągu milisekund od pojawienia się zakłóceń. I nie zmienia ich losowo - wybiera tylko już monitorowane częstotliwości, które dają największą pewność, że pozostaną dalej czyste i stabilne. Jesteśmy o kilka kroków dalej niż w czasach korzystania ze starszego systemu.”

„Na przykład w razie potrzeby Axient ma możliwość zdalnej kontroli parametrów bodypacków z pozycji inżyniera dźwięku FOH, jeśli więc aktor brzmi głośniej lub ciszej niż podczas próby dźwiękowej, czułość wejściowa może być zmieniona bez zakłócania spektaklu. W razie potrzeby może też zostać zdalnie zwiększona moc wyjściowa nadajnika. W naszych obecnych produkcjach pracujemy na poziomie 10 mW, co jest w zupełności wystarczające. Kiedyś pracowaliśmy na 50 mW. To zmniejsza ryzyko zakłóceń intermodulacyjnych.

„Problemy, których teraz doświadczamy, nie są związane z systemem bezprzewodowym” - podsumowuje Pfanzagl-Cardone. „Jeśli chodzi o technologię bezprzewodową i wzmacnianie dźwięku, teraz jest tyle funkcji, że jesteśmy bezpieczniejsi niż kiedyś. Możemy wręcz powiedzieć, że prowadzimy naszą działalność w bardziej zrelaksowany sposób.”

 

Podobne studia przypadku

Przykłady powiązanych rozwiązań