Autor: John Ellis,

Brałem udział w wydarzeniu Intelligent AV (IAV 17) organizowanym przez AV Cultural Forum (AVCF) i Royal Institute of British Architecture (RIBA) AV. Przed tym rokiem AVCF było gospodarzem mniejszych imprez, ale lipcowe wydarzenie odbyło się w centralnej londyńskiej lokalizacji udostępnionej przez RIBA i po raz pierwszy było w stanie zapewnić też przestrzeń wystawienniczą. Wydarzenie to było doskonałą okazją do spotkania się i porozmawiania z użytkownikami końcowymi oraz umożliwienia im skorzystania z szeregu technologii, od projektorów i rozwiązań montażowych po systemy sterowania i najnowszy sprzęt audio, wszystko pod hasłem Inteligentny AV.

Publiczność AVCF składa się z menedżerów AV oraz techników, z których niektórzy opiekują się niesamowitymi historycznymi budynkami, od kultowych ruin po znane na całym świecie muzea. Jak można się spodziewać, miejsca te stawiają wiele wyjątkowych wyzwań, których nie można znaleźć w budynkach firmowych, jeśli chodzi o przestrzenie do prowadzenia konferencji i spotkań. Obejmują one ustalenie, w jaki sposób skonfigurować sprzęt audiowizualny w sposób spełniający wymagania wymienionych zabytkowych budynków oraz zarządzanie nieruchomościami rozrzuconymi po rozległych obszarach. Znalezienie sprzętu, który nie rzuca się w oczy i efektywnie działa w trudnych miejscach, a do tego osiąga swój pełny potencjał, może być trudnym zadaniem dla zespołów AV. Dość często organizacje te będą miały również ograniczenia budżetowe, ponieważ wiele z nich jest zarządzanych przez instytucje charytatywne.

W związku z tym IAV 17 był doskonałą okazją do omówienia głównych problemów związanych z pracą z AV / IT w muzeach i historycznych lokalizacjach oraz rozważenia potencjalnych sposobów sprostania tym wyzwaniom.

W porównaniu do korporacji, sektor ten nadal jest w procesie wdrażania sieciowych systemów konferencyjnych audio, więc zagadnienie to okazało się kluczowym tematem rozmowy. Podczas gdy wielu menedżerów AV jest skłonnych przenieść się do sieci, trudne może być zainstalowanie dużej ilości okablowania w przestrzeniach, w których okablowanie musi być niewidoczne, co skutkuje bardziej samodzielnymi systemami AV. Wszelkie prace przy zabytkowych obiektach muszą być wykonywane w zgodzie z otoczeniem, co odnosi się również do sprzętu audiowizualnego. Mikrofony sufitowe, takie jak  Microflex® Advance™ i inne nierzucające się w oczy systemy konferencyjne mają tę zaletę, że można je zainstalować w dyskretnych miejscach, co pomaga zachować integralność przestrzeni historycznej. Integracja Dante oznacza, że będą one bezproblemowo działały w ramach infrastruktury AV/ IT.

Korzyści płynące z systemów sieciowych dla techników były jasne dla wszystkich uczestników konferencji. W miejscach historycznych przestrzenie konferencyjne niekoniecznie są aranżowane dla wygody i mogą być rozproszone po szerokich i zróżnicowanych obszarach. Możliwość zdalnego monitorowania z jednego miejsca: częstotliwości radiowych, poziomu naładowania akumulatorów mikrofonów bezprzewodowych lub obrazu jest ogromnym plusem podczas pracy w tego typu lokalizacjach, co pozwala zaoszczędzić czas i zwiększyć wydajność.

Wygłosiłem prezentację na temat oprogramowania do sterowania systemami Shure Wireless Workbench. Chociaż ogromna większość moich odbiorców używała na co dzień mikrofonów bezprzewodowych, podniesione ręce ujawniły, że nie mieli oni tak dużego doświadczenia z wykorzystaniem oprogramowania do monitorowania widma radiowego, więc wspaniale było podkreślić zalety Wireless Workbench.

To seminarium doprowadziło do dyskusji na temat zbliżającego się przeznaczenia spektrum 700 MHz na inne cele. Jest to istotna obawa dla dużej części odbiorców AV Cultural Forum. Wiele osób wstrzymało modernizację zestawu mikrofonów bezprzewodowych w oczekiwaniu na potwierdzenie rządowych programów wykupu, obawiając się, że mogą one nie przynieść takich rekompensat, jeśli programy te okażą się mniej hojne niż się spodziewano. Wiele osób chciało również wiedzieć, która część widma jest najbardziej odpowiednia dla ich potrzeb. Dobra wiadomość jest taka, że Shure oferuje mikrofony w całym spektrum. Na przykład, jeśli potrzebujesz tylko jednego lub dwóch kanałów, GLX-D Advanced jest niewymagającym licencji systemem bezprzewodowym działającym w paśmie WiFi 2,4 GHz. Oprócz tego oferujemy również systemy działające w paśmie 1,8 GHz, które rząd przydzielił do użytku dla bezprzewodowych systemów mikrofonowych, a stale szukamy dodatkowych rozwiązań.

Oczywiście nadal potrzebne są dyskusje, aby ludzie byli świadomi dostępnych opcji, jednak wiedzą oni, która częstotliwość jest dla nich najbardziej odpowiednia i są świadomi problemów związanych z zatłoczeniem widma, które zwiększy się po wprowadzeniu zmian prawnych.

Jeśli chodzi o rozwiązania opcjonalne, w zabytkowych budynkach można zaimplementować technologię DECT, często preferowaną przez korporacje. Obecnie bezprzewodowe systemy UHF są preferowaną opcją dla większości ze względu na ich niezawodne działanie, ale DECT, który nie wymaga licencji i potrzebuje jedynie małych odbiorników, również może być dobrym rozwiązaniem.

Historyczne budynki wyraźnie stawiają wiele wyzwań, jeśli chodzi o kwestie informatyczno-audiowizualne. Chociaż mogą być na innej płaszczyźnie rozmów na temat AV niż korporacje, w zagadnieniach takich jak praca w sieci oraz transmisja radiowa, istnieje wyraźna chęć, aby dowiedzieć się więcej o najnowszych technologiach i włączyć je w wyjątkowe przestrzenie, w których pracują. Wraz z rozwojem technologii DECT pojawia się ogromny potencjał dla techników pracujących w historycznych miejscach, aby ulepszyć narzędzia, które pozwolą na prowadzenie efektywnych konferencji w oszałamiających przestrzeniach bez niszczenia historycznego uroku tych budynków.

John Ellis

John Ellis is a Regional Sales Manager for the Shure UK Systems Group. When he is not out meeting with London’s top AV integrators and consultants, you will find him demonstrating the finest modern jive dance steps this side of the Thames.