JAK TO ZABRZMI W CHMURZE?

Andrew Low | May 5, 2016 JAK TO ZABRZMI W CHMURZE?
people in conference room

Przetwarzanie w chmurze było tematem poruszanym w wielu dyskusjach podczas tegorocznego UCExpo. Podczas gdy kilku dyskutantów spierało się, czy przyszłość sprzętu do wideokonferencji wisi na włosku, interesujące jest myślenie o tym zagadnieniu, ponieważ odnosi się ono bezpośrednio do dźwięku w konferencjach audiowizualnych.

Przyszłość miejsc pracy zdecydowanie zmierza ścieżką bez żadnych ograniczeń. Seminarium Vishy Gopalakrishnan z działu AT&T Voice & Collaboration ujawniło, że millenialsi chcą pracować dla organizacji, które pomagają czynić świat lepszym. Niezależnie od tego, czy należysz do pokolenia Y czy Baby Boomers, oczywistym jest fakt, że przyszłość pracy wiąże się z koniecznością zmniejszenia śladu węglowego poprzez ograniczenie podróży, co oznacza, że więcej spotkań odbędzie się za pośrednictwem konferencji audio lub wideo, aby pracując na przeciwległych krańcach globu utrzymać współpracowników i klientów w bliskim kontakcie. Wraz z tą potrzebą pojawiło się zapotrzebowanie na bardziej adaptacyjny i elastyczny sprzęt.

Millenialsi dorastali otoczeni smartfonami, tabletami i platformami społecznościowymi. WhatsApp, Facebook, Facetime i inne platformy społecznościowe dostępne z poziomu urządzeń przenośnych umożliwiają dzielenie się informacjami na wiele różnych sposobów i ułatwiają współpracę. Trendy te powinny zachęcać pracodawców do bycia na bieżąco z najnowocześniejszym sprzętem do konferencji AV, który współdziała z nowymi platformami technologicznymi, aby stworzyć znajome i wspólne środowisko, w którym komunikacja nie jest hamowana przez technologię.

Otwórz swój umysł i drzwi do biura

Vishy ujawnił również, że AT&T pracuje nad Workspace 2020, które będzie wymagało od wszystkich pracowników, w tym dyrektorów, wyprowadzenia się zza biurka i przeniesienia się na otwartą przestrzeń biurową. Pomimo tego, że zabawny artykuł  Washington Post autorstwa Lindsey Kaufman podkreśla, że „Google się pomylił” i otwarte biura są wyjątkowo uciążliwe, trendy dotyczące wyglądu przyszłych miejsc pracy zdecydowanie zmierzają w stronę bardziej otwartych przestrzeni, „gorących biurek” i wspólnych środowisk pracy.

Dave Mailer z 4C Strategies ujawnił zaskakujące statystyki, że 62% osób z powodzeniem zintegrowało komunikację wideo w życiu osobistym, a tylko 46% wykorzystuje ją w pracy, powołując się na skomplikowany sprzęt do wideokonferencji w miejscu pracy jako główną przeszkodę na drodze do dalszej integracji. Wygląda na to, że nikt nie chce być osobą, która trzyma pilota na spotkaniu ze strachu przed wyjściem na głupca przed kolegami, gdy nie będzie w stanie uruchomić i obsłużyć sprzętu audiowizualnego.

Te punkty dodatkowo podkreślają potrzebę posiadania intuicyjnego sprzętu do wideokonferencji, który po prostu działa po włączeniu. Cenny czas i pieniądze są marnowane na początku wideokonferencji, kiedy sprzęt AV nie funkcjonuje poprawnie. Jest to poważny problem dla firm tracących cenne godziny pracy, ponieważ osoba po drugiej stronie połączenia nie może ich prawidłowo usłyszeć.

Ważniejsze pytanie brzmi: gdzie znajduje się dźwięk w tej nowej, zmiennej przestrzeni roboczej? Kluczowym aspektem jest potrzeba zachowania elastyczności i utrzymania rozmowy przy życiu. Nie jest tajemnicą, że w świecie AV dźwięk jest postrzegany jako niezrozumiany nastolatek, ale być może zwiększona świadomość na temat tego, w jaki sposób sieciowe systemy audio mogą korzystnie wpływać na sale konferencyjne poprzez przechwytywanie dźwięku dobrej jakości, zbliży do siebie nie tylko aspekty dźwiękowe, jak i wizualne, ale także AV i IT. Nawet jeśli Twoi klienci dzwonią przez BlueJeans ze swojego telefonu komórkowego, nie ma lepszego sposobu na zrobienie dobrego wrażenia, niż zaimponowanie im czystym dźwiękiem, który poprawia brzmienie Twojego głosu, gdy jest przesyłany do ich sali konferencyjnej, laptopa lub telefonu komórkowego.

Chociaż przekonujemy działy IT, że nasze węzły bezpiecznie połączą się z ich siecią, istnieje wyraźna potrzeba, aby uświadomić osobom z pokolenia Y, Baby Boomer i wszystkich pomiędzy nimi, jaki jest pozytywny wpływ i jakie prawdziwe korzyści dobry dźwięk daje w miejscu pracy.

Andrew Low

Andrew Low

Andrew is Manager, Global Marketing, Integrated Systems. When not focussing on audio technology, he can be found in the basements of London pubs playing his guitar, badly. A London resident for ten years, Andrew took the leap across the pond after studying at the School of Audio Engineering's NYC campus.