Kevin Beazley,

Zabezpiecz się przed opadającymi mikrofonami oraz niepożądanymi szumami

DIS 2

Kevin Beazley - Shure Conference Manager omawia najnowsze trendy i co należy wziąć pod uwagę przy wyborze systemu dyskusyjnego.

Systemy nagłośnieniowe są powszechnie wykorzystywane w pokojach posiedzeń, salach wykładowych i miejscach pracy, podczas gdy narady różnych organizacji czy spotkania parlamentarne łączą bogaty zestaw zróżnicowanych wymagań oraz ograniczeń. Głównym wymaganiem, które jest stawiane w przypadku każdego spotkania, jest to, aby osoby w pomieszczeniu były wyraźnie słyszane i zrozumiane. Jednakże w trakcie spotkań mogą pojawić się problemy, gdy odbywają się one w dużych pomieszczeniach o kiepskiej akustyce. Dodatkowo całość może komplikować fakt, że jednego dnia ta przestrzeń może być użyta do przeprowadzenia spotkania 10 ludzi, a następnego będzie w niej już sto osób. W obydwu tych sytuacjach każdy uczestnik musi słyszeć i być słyszany w sposób czysty i zrozumiały.

Jak widać to w każdej relacji telewizyjnej z obrad parlamentu, wiele osób mówi w tym samym czasie. Idealnie, jeśli wybrany system dyskusyjny zapewnia funkcjonalność pozwalającą na określenie kolejności wypowiedzi podczas spotkania. System powinien też zapewniać operatorowi wybór trybów, aby spotkania mogły przebiegać w sposób naturalny (obsługa głosowa, manualna, automatyczna). Co więcej, mówca może wymagać przedstawienia grupie, tak aby uczestnicy spotkania wiedzieli, kto aktualnie przemawia, jaka jest jego polityczna przynależność oraz znać inne ważne informacje. Innymi dodatkowymi funkcjami, które są wymagane w przypadku systemów dyskusyjnych, są zarządzanie programem spotkania i przeprowadzanie głosowań. Dodatkowo może być wymagana obecność rozwiązania swobodnej topologii siedzenia, która pozwala członkom spotkania zajmować dowolne miejsca w pomieszczeniu i zalogować się do systemu przy użyciu karty identyfikacyjnej lub kodu pin i po tej operacji przypisać dany pulpit do zalogowanej na nim osoby oraz wczytać niezbędne dane personalne.

Wiele systemów dyskusyjnych nie sprawdza się już na etapie wejścia sygnału. Kluczowym aspektem systemu jest mikrofon, a integralność sygnału jest tylko tak dobra, jak mikrofon, którego używa mówca. Niezależnie od tego, jak drogi lub jak wysokiej jakości jest głośnik lub wzmacniacz, niskiej jakości mikrofony zapewniają dźwięk o kiepskiej jakości i dlatego też większość projektów zawodzi lub generuje problemy, gdy znajdują się w nich niedrogie systemy mikrofonowe. Nie tylko jakość dźwięku jest słaba, ale też niskiej jakości są komponenty, z których zostały wykonane mikrofony, które często tracą swą integralność mechaniczną i zaczynają zwisać lub opadać. Podstawa statywu oraz uchwyt mikrofonu są bardzo często regulowane w celu dopasowania ustawienia mikrofonu do różnych mówców, tak więc ta elastyczność jest kluczowa, ale równocześnie bywa też piętą achillesową.

Oprócz jakości mikrofonu, w przypadku technologii systemów dyskusyjnych zostały dokonane ogromne postępy na polu zapewnienia tłumaczeń. Oczekiwaniem było to, aby wszystkie narodowości mogły być wysłuchane. Stanie się to istotnym wymogiem ważnych spotkań, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że język angielski nie zawsze jest językiem ojczystym wszystkich uczestników spotkań. To właśnie tutaj powstają wysokiej jakości produkty konferencyjne, ponieważ pulpity tłumaczeń zapewniają kilka opcji językowych, a te możliwości stale zwiększają się. Ponadto można już rozważać wykorzystanie rozwiązań zdalnych tłumaczeń, co umożliwiłoby organizacjom zdalny dostęp do tłumaczy, a co skutkowałoby znacznym zmniejszeniem kosztów.

Kliknij tutaj w celu zapisania się na naszą listę mailingową oraz otrzymania powiadomień o wydarzeniach Shure Audio Institute. Otrzymasz również dostęp do bezpłatnego konfiguratora mikrofonów bezprzewodowych Shure.

O autorze

Kevin Beazley

Kevin Beazley is the conferencing systems manager for Shure UK Systems Group. He specialises in the design of conferencing and discussion systems.