Autor: Jessica Sirkin,

Projektowanie systemów AV o znakomitej jakości dźwięku w określonym budżecie

Teoretycznie osoby podejmujące decyzje chcą, aby zostały użyte „najnowsze i najlepsze” produkty dźwiękowe. Jednakże integratorzy podczas projektowania systemu multimedialnego zderzają się z trudną rzeczywistością dotyczącą realnych kosztów projektu i jego wdrożenia w zestawieniu z ograniczonym budżetem klienta. Częstokroć integratorzy, konsultanci i eksperci technologiczni AV/IT muszą zachować ostrożność, gdy przedstawiają decydentom bardziej kosztowne, zaawansowane rozwiązania technologiczne. Rozumiejąc znaczenie jakości i czasu życia produktu, profesjonaliści AV są rozdarci między koniecznością przygotowania projektu audio, który zapewnia najwyższą jakość dźwięku a naciskami związanymi z rygorystycznym utrzymaniem założonego budżetu.

Znalezienie równowagi między jakością a budżetem staje się coraz trudniejsze, gdy mamy do czynienia z małymi lub nietypowymi przestrzeniami, rozwiązaniami architektonicznymi, które stawiają wyzwania, czy też z bardzo nieprzyjazną akustyką. Dodatkowo, gdy projekt obejmuje kilka pomieszczeń, większe sale posiedzeń oraz pomieszczenia o bardziej istotnej roli zwykle mają wyższy priorytet nad mniejszymi pomieszczeniami, pomimo przeznaczenia ich do celów konferencji multimedialnych.

Dlaczego rozwiązania AV w korporacjach oraz kampusach są bardzo często niedofinansowane?

Jonathan Sage jest kierownikiem usług w zakresie dźwięku i technologii w Boston College. Sage specjalizuje się w projektowaniu i instalowaniu systemów audio w najbardziej wymagających pomieszczeniach w kampusie. W ostatnich latach Sage zaobserwował zmianę, jeśli chodzi o kwestie zasad finansowania nowego sprzętu dźwiękowego. Ze względu na budżet przyznawany na podstawie przetargów i uzgadniany przez komisje, alokacja środków jest rygorystycznie regulowana, nie dając elastyczności w zakresie nowych technologii. „Komisje nigdy nie zapewniają środków na technologie AV” ubolewa Sage i dodaje „jest to zawsze pierwsza rzecz, którą się obcina.” Jeśli chodzi o projektowanie nowych systemów mówi: „Gdy rozmawiam z producentami, mówię im, co jest potrzebne i jaka kwota jest na to potrzebna.” A te rzeczy zwykle nie pasują do siebie.

Sage sugeruje, że niektóre ograniczenia budżetowe wynikają z braku wiedzy i przeszkolenia technicznego, co nie jest rzadkością w przypadku osób, które nie mają bezpośredniego doświadczenia z zagadnieniami audiowizualnymi. Jak wyjaśnia „Osoby podejmujące decyzje nie wiedzą, ile kosztują produkty multimedialne. Jedyną rzeczą, którą ci ludzie myślą o technologii, jest to, że jest to jakaś magia.” To oznacza, że Sage musi uzasadniać wydanie każdej sumy, którą przeznacza na technologię audio w kampusie i przekonywać komisję, że jego plan jest najlepszą możliwą inwestycją, podczas gdy ona naciska na zastosowanie mniej kosztownych opcji. „Jedną z rzeczy, z którymi musimy walczyć, jest mentalność skrzyni pełnej skarbów. Ludzie zestawiają wieloaspektową technologię audio z ich radiem samochodowym”, gdy dokonują oni porównania cen, dodaje Sage.

Integratorzy i konsultanci pracujący w środowiskach korporacyjnych często stają przed takimi samymi wyzwaniami jak Sage w sferze edukacji. Eric Bateman, menedżer ds. sprzedaży w kalifornijskiej firmie PCM Marketing opisuje „szok cenowy”, który pojawia się, gdy korporacyjni decydenci otrzymują wstępne kosztorysy projektów znacznie przekraczające ich wyobrażenia na temat kosztów. Według Batemana, wielu korporacyjnych nabywców docenia wartość i znaczenie dźwięku jakości premium dopiero po doświadczeniu na własnej osobie szkodliwego wpływu słabej jakości dźwięku na wydajność pracy.

Podczas gdy duże korporacje często mają wyraźnie wyższe budżety na rozwiązania audio w porównaniu do instytucji związanych ze szkolnictwem wyższym czy też małych lokalnych firm, wszyscy ci kliencki mają pomieszczenia, w przypadku których dostępny budżet nie pozwala na zastosowanie drogich rozwiązań audio. Staje się to coraz większym wyzwaniem dla integratorów, gdy próbują oni wdrożyć wysokiej jakości rozwiązania dźwiękowe w małych lub średniej wielkości pomieszczeniach konferencyjnych oraz pokojach do przeprowadzania chatów.

P300 jako rozwiązanie audio dla pomieszczeń „huddle room”

Pokoje typu „huddle room” to zazwyczaj małe przestrzenie konferencyjne zaprojektowane do wykorzystywania przez 2 do 6 uczestników. Biura były do niedawna typowymi cechami siedzib firm, natomiast coraz częściej te małe pomieszczenia są wykorzystywane do zapewnienia zdalnej współpracy i przeprowadzania konferencji z innymi pracownikami oraz klientami. Otwarte przestrzenie biurowe zapewniają bardziej naturalną komunikację między pracownikami i usprawniają przepływ pracy, jednakże z uwagi na akustykę dużych otwartych biur większość rozmów konferencyjnych odbywa się w mniejszych pomieszczeniach. Niestety podejmowane są przede wszystkim próby ograniczania przenikania głosów i szumów otoczenia w głównym obszarze pracy, natomiast projekty pomieszczeń „huddle room” często cierpią z powodu ogólnego obcinania kosztów.

„Wszystko rozchodzi się o dostępny poziom cenowy dla tych małych pomieszczeń, które mają bardzo niski budżet” - sugeruje Bateman. Jego celem, kiedy pracuje z tymi małymi przestrzeniami, jest „rozciągnięcie tego budżetu” mówi Bateman. „W tych małych pomieszczeniach nie było dobrego rozwiązania [DSP] w średnim pułapie cenowym, które zapewniłoby wysokiej jakości dźwięk.”

Troy Jensen, starszy specjalista ds. rozwoju rynku w firmie Shure wierzy, że P300 powinien być odpowiedzią na ten problem. Wyjaśnia „Jest on dostępny w niższej cenie w porównaniu do innych procesorów DSP z eliminacją echa akustycznego.” W jaki sposób osiągnięto niską cenę przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości dźwięku? Wynika to ze sposobu, w jaki zbudowane jest to urządzenie.

Shure opracował P300 IntelliMix® Audio Conferencing Processor w celu zapewnienia wydajnego i dostępnego cenowo rozwiązania dla unikatowych przestrzeni, w tym małych i średniej wielkości pomieszczeń konferencyjnych. Integratorzy nie muszą już wybierać między jakością a budżetem lub też stawać przed koniecznością prowadzenia bardzo delikatnych rozmów podczas prezentowania rozwiązania audio osobom decyzyjnym.

Procesor P300 zapewnia obsługę Dante i ma obudowę wielkości połowy racka. Cyfrowy sygnał dźwiękowy jest przesyłany za pośrednictwem sieci Ethernet i wykorzystuje standardowe okablowanie oraz gniazdka. Jest on też wyposażony w wejścia oraz wyjścia USB, analogowe złącza wejściowe oraz wyjściowe, a także złącze telefonu. Dodatkowo ma on złącze 3,5 mm, które umożliwia połączenie z urządzeniami mobilnymi. P300 oferuje osiem wejść Dante, rozwiązanie eliminowania echa akustycznego, redukcji szumów, a także kontroli dźwięku. Jest on przeznaczony dla małych i średniej wielkości pokojów i można go zamontować pod typowym stołem konferencyjnym. Stała architektura wewnętrzna urządzenia oznacza, że jest ono dostarczane już wstępnie skonfigurowane i zoptymalizowane pod kątem cyfrowego przetwarzania sygnałów.

P300 jako rozwiązanie o stałej architekturze

W Boston College Jonathan Sage wykorzystuje połączenie architektury stałej i otwartej, ale uważa, że architektura stała może lepiej sprawdzać się w przypadkach przestrzeni, które wymagają zastosowania kompaktowego, ale wydajnego procesora DSP. Wyjaśnia, że dzięki stałej architekturze może on stworzyć program, który jest rozwiązaniem typu „plug-and-play” o bardzo dużej funkcjonalności. Najbardziej interesującą cechą stałej architektury, w jego opinii, jest łatwość obsługi oraz możliwość adaptacji rozwiązań. Zarządzając programem, w którym większość jego pracowników składa się ze studentów bez dużego doświadczenia technicznego, Sage uważa, że korzyści płynące z tego rodzaju DSP oznaczają krótsze przerwy, gdy pojawiają się różnego typu problemy z pracą systemu.

O produkcie IntelliMix P300:

P300 został zaprojektowany nie tylko jako wydajny procesor dźwięku, ale też pod kątem zaoszczędzenia czasu pracy oraz pieniędzy instalatora. Wynika to z tego, że ma on zoptymalizowany i intuicyjny łańcuch sygnałowy, który został wstępnie skonfigurowany w celu zapewnienia najwyższej jakości dźwięku.

Criss Niemann, Senior Market Development Specialist w firmie Shure

Stała architektura P300 pozwala programistom uruchomić system w mgnieniu oka. Podczas gdy inne DSP wymagają wykonania licznych prac związanych z programowaniem oraz konfiguracją, to system składający się ze stołowego mikrofonu macierzowego MXA310 oraz procesora P300 pozwoli zaoszczędzić wiele godzin instalacji, a co za tym idzie zmniejszyć koszty wdrożenia systemu. Programowanie procesora DSP z otwartą architekturą może wymagać rozbudowanego zaplecza inżynieryjnego, jak również wielu godzin konfigurowania oraz regulacji poziomów na miejscu, co stanowi dodatkowy koszt całego projektu. Jak podkreśla Niemann „Stała architektura jest zoptymalizowaną ścieżką sygnału dźwiękowego i dzięki temu możemy być gotowi do pracy w kilka minut, jeśli nie sekund”, co bezpośrednio przekłada się na oszczędności w ogólnym koszcie projektu.

Bateman jest szczególnie podekscytowany potencjałem P300 pod kątem jego klientów biznesowych, którzy w przeszłości nie osiągali wysokiej wydajności ze względu na zastosowanie tanich rozwiązań audio w małych pokojach multimedialnych „huddle room” oraz małych salach konferencyjnych. „Te firmy oczekują standardów. Chcą podnieść jakość dźwięku w tych pokojach multimedialnych, a teraz możemy im dać coś, co pozwoli im osiągnąć ten cel w ramach ich budżetu.”

Niezależnie od aplikacji integratorzy, konsultanci oraz eksperci technologiczni stoją przed takim samym wyzwaniem, jakim jest zapewnienie najwyższej jakości rozwiązania przy zachowaniu przedstawionego budżetu ze strony swoich klientów. Wraz ze zmieniającymi się trendami dotyczącymi nowego podejścia do przestrzeni biurowej oraz sposobów współpracy, konferencje audio wymagają przystępnych cenowo rozwiązań, które zapewniają najwyższą jakość dźwięku. P300 został zaprojektowany, aby wzmocnić portfolio rozwiązań konferencyjnych Shure, które cieszy się dużym zaufaniem. Wykorzystuje on zaawansowaną technologicznie architekturę, dzięki czemu jest on dostępny nawet w przypadku niewysokich budżetów.

O autorze

Jessica Sirkin

Jessica Sirkin is a freelance writer and editor. She has previously written for publications such as SearchOracle.com, SearchSQLServer.com, and SAP Professional Journal. She shares her office with a mischievous pet rabbit and lots of books. In her free time, she writes science fiction.

Powiązane treści

Znajdź rozwiązanie