Marc Henshall,

System bezprzewodowy nie jest urządzeniem, którym można ekscytować się w jakiś szczególny sposób. Jest to jeden z tych kluczowych elementów zestawu wykorzystywanego przez koncertujących muzyków, którego zazwyczaj nie zauważa publiczność, oczywiście z wyjątkiem tych sytuacji, gdy coś idzie nie tak. Nie trzeba chyba dodawać, że musimy w pełni polegać na naszym systemie bezprzewodowym!

Firma Shure ma długą historię w rozwoju mikrofonów bezprzewodowych dla branży muzycznej i doskonale rozumie, czego użytkownicy oczekują od systemu bezprzewodowego. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu, badaniom i pracom rozwojowym firma Shure opracowała system, który może być powodem silnej ekscytacji wśród gitarzystów. Poniżej przedstawiamy pięć powodów, które sprawiają, że GLX-D16 może okazać się nieocenionym dla twojego zestawu...

system bezprzewodowy glxd16 na scenie

1. Inteligentne zasilanie

Systemy z rodziny GLX-D posiadają inteligentny system zasilania oparty na akumulatorze litowo-jonowym. Upraszczając sprawę, możemy o nim myśleć podobnie jak o baterii w smartfonie. Akumulator możemy doładowywać oraz ładować w dowolnym momencie bez wpływu na efekt pamięci akumulatora. W tym rozwiązaniu możemy też mówić o pewnych rozwiązaniach „inteligentnych”. System GLX-D posiada tę samą technologię akumulatora, która została zastosowana w Shure Axient Wireless Management Network. Posiada on taką samą baterię oraz inteligentny obwód, który zarządza stanem baterii przez okres jej użytkowania i zapewnia informacje o jej kondycji, w tym dostępnym czasie pracy. Wersja w postaci pedału (GLX-D16) nie jest tu wyjątkiem.

Wśród dodatkowych zalet możemy znaleźć możliwość ładowania przy wykorzystaniu różnych metod, włączając w to ładowanie za pośrednictwem dowolnego źródła zasilania USB. Spróbujmy wyobrazić sobie taki scenariusz: pojawiamy się w miejscu występu i ze zdumieniem stwierdzamy, że akumulator jest wyładowany. I tutaj, dzięki możliwości ładowania przy wykorzystaniu portu USB, możemy szybko naładować akumulator systemu bezprzewodowego wykorzystując do tego celu nasz laptop, powerbank czy robiąc to w samochodzie. 15-minutowe ładowanie akumulatora pozwala na aż 90 minut pracy, co zwykle zupełnie wystarcza na zagranie pierwszego seta, a nawet więcej.

Nie zapomnijmy również o tych wszystkich bateriach AA, których teraz już nie potrzebujemy. Korzyści z tego rozwiązania są dwojakie: baterie to dość kosztowne rozwiązanie i korzystając z nich nie możemy monitorować, ile czasu jeszcze zostało, zanim całkowicie się wyładują. Wszyscy byliśmy w takiej sytuacji, w której wyrzucaliśmy jeszcze całkiem sprawne baterie, aby mieć całkowitą pewność, że nie wyładują się one podczas naszego najważniejszego solo. Dzięki zaawansowanemu monitorowaniu zasilania będziemy mogli w pełni polegać na naszym zasilaniu akumulatorowym, korzystać z rozwiązań jego łatwego ładowania, a urządzenie natychmiast odwdzięczy się nam bardziej przewidywalną pracą.

Nadajnik gitarowy zasilany akumulatorem z opcją ładowania USB

2. Proste zarządzanie częstotliwością transmisji – unikanie zakłóceń

Cała koncepcja systemów bezprzewodowych GLX-D polegała na udostępnieniu zaawansowanych rozwiązań transmisji bezprzewodowej w produkcie o przystępnej cenie, bez konieczności obciążania użytkownika koniecznością dokonywania skomplikowanych ustawień. Dzięki obecności technologii LINK-FREQ jedyne, co musimy zrobić, to włączyć zasilanie urządzenia – nadajnik i odbiorniki znajdą się automatycznie. Odbiornik dokonuje analizy środowiska pracy i na tej postawie pozycjonuje częstotliwości oraz określa też częstotliwości zapasowe w każdym użytecznym kanale transmisji. Następnie automatycznie wybiera najlepszą częstotliwość, która zapewnia pracę bez zakłóceń. Jeśli w trakcie pracy zostaną wykryte zakłócenia na wcześniej przydzielonej częstotliwości transmisji radiowej, odbiornik niezauważalnie przełączy tę częstotliwość na inną, aby mieć pewność, że zawsze korzystamy z transmisji, która zapewnia najczystszy sygnał. Dzięki temu możemy być spokojni o jakość naszego sygnału podczas każdego występu, bez konieczności bycia czarodziejem transmisji radiowej.

3. Praca w ogólnie dostępnym paśmie radiowym

Wszystkie systemy Shure GLX-D działają w paśmie częstotliwości 2,4 GHz, co oznacza, że możemy podróżować z naszym zespołem po całym świecie, a system będzie działać niezawodnie i zgodnie z prawem. W tym przypadku nie są wymagane żadne kosztowne opłaty licencyjne.

4. Tuner wbudowany w pedał

Umieszczenie odbiornika transmisji bezprzewodowej w obudowie przypominającej klasyczny pedał jest bardzo korzystnym rozwiązaniem dla wielu gitarzystów, ponieważ mogą oni łatwo umieścić go w swoim pedalboardzie. I właśnie w takiej postaci doskonale odnalazł się system gitarowy GLX-D16. Jest on zbudowany jak czołg, a dzięki swoim niewielkim wymiarom, jakich oczekujemy od systemu w pedale, można go szybko dołączyć do już posiadanego zestawu efektów w pedalboardzie. Na wypadek, gdyby takie rozwiązanie mogło wydawać się wciąż niewystarczające, postaraliśmy się jeszcze bardziej i dodaliśmy w pełni zintegrowany tuner gitarowy. Jest on niezwykle precyzyjny, został dokładnie przetestowany przez wykonawców i jest w pełni konfigurowalny.

Wszystko musi być też zgodne ze standardami Shure, a nie tylko być wyrazem pewnych koncepcji. Jeśli gitarzysta potrzebuje innego tunera obok wbudowanej opcji, jaki jest tego cel? Dokładnie połowa osób w zespole projektującym ten pedał stanowili gitarzyści i to może mówić samo za siebie – tuner wbudowany w GLX-D16 będzie jedynym, jakiego będziemy potrzebować.

Cyfrowy system bezprzewodowy w pedale Shure beta glxd-16

5. System bezprzewodowy, który brzmi jak przewód

Wszyscy dobrze wiemy, o co chodzi. Spędzamy lata na poszukiwaniu własnego brzmienia gitary. Dobieramy tę idealną gitarę, wzmacniacz i cały zestaw efektów w pedalboardzie. A potem wszystko jest spłaszczane, beznadziejnie kompresowane, gdy przechodzimy na transmisję bezprzewodową. Ale nie z tym systemem! Opinie, jakie otrzymaliśmy od użytkowników GLX-D. potwierdzają, że zapewnia on takie samo brzmienie jak dobrej jakości konfiguracja przewodowa. To znakomita wiadomość dla wszystkich miłośników dobrego brzmienia. Dobrze wiemy, że nie ma żadnego sensu decydować się na rozwiązanie bezprzewodowe, jeśli nasza gitara miałaby brzmieć gorzej.

Konkluzja

Prace badawcze i rozwojowe, które doprowadziły do opracowania technologii GLX-D, są imponujące. Ich wynikiem jest system, który w niezwykle łatwy sposób można zintegrować z już posiadanym sprzętem. Często się mówi, że technologia jest najlepsza wtedy, gdy jej nie widać w środowisku, w którym jest wykorzystywana. System gitarowy w pedale wchodzący w skład rodziny GLX-D jest prawdopodobnie najbardziej zaawansowanym, użytecznym, ale równocześnie prostym w obsłudze gitarowym systemem bezprzewodowym aktualnie dostępnym na rynku. Korzyści z jego używania będziemy mogli doświadczyć każdego dnia, a nasza publiczność będzie zupełnie nieświadoma jego istnienia – doskonałe!

W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat tego, w jaki sposób cyfrowy system bezprzewodowy Beta w pedale (GLX-D16) może stać się naszą sekretną bronią na koncertach, zachęcamy do odwiedzenia strony internetowej GLX-D16.

Specjalnie przygotowane stanowisko do testowania (przedstawione poniżej) pozwala szybko przełączać między połączeniem przewodowym a bezprzewodowym. Znajdź sprzedawcę produktów Shure.

Łączność przewodowa czy bezprzewodowa

Marc Henshall

Marc forms part of our Pro Audio team at Shure UK and specialises in Digital Marketing. He also holds a BSc First Class Hons Degree in Music Technology. When not at work he enjoys playing the guitar, producing music, and dabbling in DIY (preferably with a good craft beer or two).