Paul Crognale,

W niezbyt odległej przeszłości firma Shure wprowadziła na rynek dwa unikatowe mikrofony wstęgowe, które mogą być używane zarówno w studio, jak i na scenie – modele KSM313 oraz KSM353. Dawno minęły czasy, gdy trzeba było nosić swój mikrofon wstęgowy w jedwabnej poszewce!

slash-ksm313-shure

KSM313 jest szczególnie wyjątkowy ze względu na dwukierunkową charakterystykę, która umożliwia użytkownikowi nagrywanie wokalu z jednej strony mikrofonu i instrumentów z drugiej.

Martin Walker, producent i inżynier nagłośnienia FOH Slasha powiedział na ich temat:

KSM313 daje zdecydowanie bardziej tłuste, cieplejsze, bardziej okrągłe i bogate brzmienie. Używam tylko dwóch takich mikrofonów – jednego do „brudnego” brzmienia Slasha, a drugiego do czystego. Zauważyłem, że dzięki nim osiągam świetny dźwięk bez większego wysiłku lub konieczności użycia korekcji barwy. Wcześniej, aby osiągnąć ten ogromny dźwięk gitary w przypadku Judas Priest, musiałem użyć 3 mikrofonów Shure na każdej gitarze, zazwyczaj SM57, KSM27 i KSM32, a u Slasha używam jedynie KSM313...

Kevin „Tater” McCarthy, inżynier odsłuchu, używa mikrofonów wstęgowych Shure KSM313 do gitar Slasha i Judas Priest. Powiedział nam:

Moje stare powiedzenie brzmi, że kiedy wszystko inne zawiedzie, użyj SM57. To się jeszcze nie stało. Po pierwsze, gdy myślisz o mikrofonie wstęgowym, myślisz o delikatnym mikrofonie studyjnym. Shure sprawił, że te „wstążki” wytrzymują surowe warunki trasy koncertowej. Nie traktujemy tych mikrofonów w żaden specjalny sposób, jeśli chodzi o sposób obchodzenia się z nimi. Umieszczamy je w tym samym futerale, w którym znajdują wszystkie pozostałe mikrofony. KSM 313 są naprawdę wytrzymałe. Wielu inżynierów dźwięku live może podchodzić z nieufnością do dwukierunkowej charakterystyki mikrofonów wstęgowych. Nie jest ona problemem na głośnych scenach, na których korzystałem z KSM313.

Kiedy ustaliliśmy odpowiednie umiejscowienie po zaledwie minimalnych testach, te mikrofony ożyły. Zwróćcie uwagę, że pracowaliśmy z już doskonałym i klasycznym brzmieniem gitary Slasha. Mikrofony brzmiały niezwykle naturalnie, niesamowicie pełnie i przejrzyście. Zwykle dubluję kanały z gitarą. Jeden z rozdzielonych sygnałów przesyłam do systemu odsłuchu dousznego, a drugi do monitorów podłogowych. W tej sytuacji nie musiałem tego robić. Bez żadnej korekcji barwy, a jedynie z lekkim filtrem górnoprzepustowym - byłem wniebowzięty.

Paul Crognale

Paul is Retail Marketing Manager for the UK, and also assists with Artists Relations. In his spare time, he is an avid collector of vinyl and runs a couple of record labels of his own. He also has a ‘peach’ or potentially ‘pink’ coloured bike – this fact is the source of much amusement to his colleagues.