Paul Crognale,

Slash używa mikrofonu wstęgowego Shure KSM313

W niezbyt odległej przeszłości firma Shure wprowadziła na rynek dwa unikatowe mikrofony wstęgowe, które mogą być używane zarówno w studio, jak i na scenie – modele KSM313 oraz KSM353. Dawno minęły czasy, gdy trzeba było nosić swój mikrofon wstęgowy w jedwabnej poszewce!

slash-ksm313-shure

KSM313 jest szczególnie wyjątkowy ze względu na dwukierunkową charakterystykę, która umożliwia użytkownikowi nagrywanie wokalu z jednej strony mikrofonu i instrumentów z drugiej.

Martin Walker, producent i inżynier nagłośnienia FOH Slasha powiedział na ich temat:

KSM313 daje zdecydowanie bardziej tłuste, cieplejsze, bardziej okrągłe i bogate brzmienie. Używam tylko dwóch takich mikrofonów – jednego do „brudnego” brzmienia Slasha, a drugiego do czystego. Zauważyłem, że dzięki nim osiągam świetny dźwięk bez większego wysiłku lub konieczności użycia korekcji barwy. Wcześniej, aby osiągnąć ten ogromny dźwięk gitary w przypadku Judas Priest, musiałem użyć 3 mikrofonów Shure na każdej gitarze, zazwyczaj SM57, KSM27 i KSM32, a u Slasha używam jedynie KSM313...

Kevin „Tater” McCarthy, inżynier odsłuchu, używa mikrofonów wstęgowych Shure KSM313 do gitar Slasha i Judas Priest. Powiedział nam:

Moje stare powiedzenie brzmi, że kiedy wszystko inne zawiedzie, użyj SM57. To się jeszcze nie stało. Po pierwsze, gdy myślisz o mikrofonie wstęgowym, myślisz o delikatnym mikrofonie studyjnym. Shure sprawił, że te „wstążki” wytrzymują surowe warunki trasy koncertowej. Nie traktujemy tych mikrofonów w żaden specjalny sposób, jeśli chodzi o sposób obchodzenia się z nimi. Umieszczamy je w tym samym futerale, w którym znajdują wszystkie pozostałe mikrofony. KSM 313 są naprawdę wytrzymałe. Wielu inżynierów dźwięku live może podchodzić z nieufnością do dwukierunkowej charakterystyki mikrofonów wstęgowych. Nie jest ona problemem na głośnych scenach, na których korzystałem z KSM313.

Kiedy ustaliliśmy odpowiednie umiejscowienie po zaledwie minimalnych testach, te mikrofony ożyły. Zwróćcie uwagę, że pracowaliśmy z już doskonałym i klasycznym brzmieniem gitary Slasha. Mikrofony brzmiały niezwykle naturalnie, niesamowicie pełnie i przejrzyście. Zwykle dubluję kanały z gitarą. Jeden z rozdzielonych sygnałów przesyłam do systemu odsłuchu dousznego, a drugi do monitorów podłogowych. W tej sytuacji nie musiałem tego robić. Bez żadnej korekcji barwy, a jedynie z lekkim filtrem górnoprzepustowym - byłem wniebowzięty.

O autorze

Paul Crognale

Paul is Retail Marketing Manager for the UK, and also assists with Artists Relations. In his spare time, he is an avid collector of vinyl and runs a couple of record labels of his own. He also has a ‘peach’ or potentially ‘pink’ coloured bike – this fact is the source of much amusement to his colleagues.