Marc Henshall,

Przed nadchodzącym konkursem dla zespołów bez kontraktów nagraniowych Shure Call For Legends przeprowadziliśmy wywiad z producentem Chrisem Kimsey’em (Rolling Stones, Peter Frampton, Peter Tosh) na temat jego oczekiwań wobec zwycięzców. Oto, co miał do powiedzenia:

„Branża muzyczna może przetrwać tylko poprzez wspieranie nowych talentów, co jest jednym z powodów, dla których jestem naprawdę podekscytowany rozpoczęciem przesłuchiwania zgłoszeń do tego konkursu. Szczególnie szukam innowacyjnych zespołów, które są kreatywne i mają coś oryginalnego do zaoferowania”.

Kliknij tutaj, aby wyświetlić wszystkie wywiady z Chrisem dotyczące konkursu Call For Legends

kore-chris-kimsey-cfl

Przenosimy się do marca 2014 r. i zwycięzcy konkursu. Zespół Fingertrap z pewnością sprostał oczekiwaniom. Napędzany przez kreatywnego tekściarza zespołu, Siona Carvera, Fingertrap stworzył unikalną mieszankę rocka, popu i swingu z nutą Ska, aby wypracować naprawdę świeży dźwięk. Ten charakterystyczny styl znajduje swoje odzwierciedlenie w pierwszym mini-albumie zespołu zatytułowanym „Until We Get There”, który dał członkom Fingertrap cenne doświadczenie studyjne przed sesją w Kore Studios z Chrisem.

Nagrywanie z Chrisem Kimsey’em w Kore Studios

Fingertrap rozpoczął pracę w studiu 17 marca i nagrał 3 utwory w ciągu 3 dni. Dzięki przygotowaniu zespołu i doświadczeniu Chrisa nagrania przebiegały gładko. Chris zapewnił, że to, co „znalazło się na taśmie”, jest najwyższej możliwej jakości – podkreślając prawdziwy talent każdego członka zespołu. „Nigdy nie było mowy o naprawianiu rzeczy w miksie” komentuje Paul z Shure UK. „Jeśli coś nie brzmiało dobrze, zostało nagrane ponownie. Jeżeli partia gitary kolidowała z basem, została przesunięta o oktawę. Naprawdę można poczuć, że kompromis nie jest opcją u Chrisa”.

Mikrofony Shure w Kore Studios

Wszyscy inżynierowie mają swoje ulubione mikrofony różnych marek. Ważne jest, aby wiedzieć, że możesz na nich polegać bez względu na wszystko. Podczas nagrywania korzystano z wielu mikrofonów różnych firm, ale kilka modeli Shure wyróżniało się w poszczególnych zastosowaniach. Oto wybrane przykłady i kilka słów od Chrisa...

KSM313

The KSM313 to najwyższej klasy dwukierunkowy mikrofon wstęgowy. Dwukierunkowość w tym wypadku również oznacza, że jedna strona KSM313 zapewnia lepszą charakterystykę w przypadku pracy z wokalem, podczas gdy druga strona oferuje bogaty, pełny dźwięk, który jest idealny dla wzmacniaczy gitarowych. Zespół użył KSM313 do wzmacniaczy i wokali podczas sesji. Chris skomentował to w następujący sposób:

„Jestem pod ogromnym wrażeniem tego mikrofonu. Myślę, że teraz będzie to dla mnie niemal tajna broń. Po prostu trzeba skłonić ludzi do wypróbowania go i gwarantuję, że zaczną z niego korzystać. Użyliśmy mikrofonu KSM313 na gitarach i wokalu – fakt, że posiada on dwie charakterystyki brzmieniowe sprawia, że jest niezwykle uniwersalny i po prostu niezbędny! Do gitar użyłem KSM313, a także SM57 – KSM313 daje niesamowite, pełne, tłuste brzmienie, ale z górą rzadko słyszaną w przypadku mikrofonów wstęgowych. Brzmiało to „elektryzująco”! Można używać go w pojedynkę – SM57 dodawał więcej góry i „pazura”, ale nie był tak naprawdę potrzebny. Zrobiło to na mnie wrażenie. KM313 jest po prostu najlepszym mikrofonem wstęgowym dla wzmacniaczy gitarowych. Naprawdę nie potrzebujesz żadnego innego mikrofonu do gitar elektrycznych. To jest „The Guv'nor”, najlepiej brzmiący mikrofon gitarowy!

Podobnie jak w przypadku wszystkich moich nagrań wypróbowałem kilka mikrofonów, aby znaleźć idealny dźwięk. KSM313 był preferowaną opcją na jednym z nagrań wokalnych, ponieważ jego brzmienie pasowało do utworu bardziej, niż charakter mojego U67. Innym wiodącym duetem mikrofonów wokalnych był KSM313 i mój ulubiony mikrofon Shure SM7B. SM7B zapewniał odpowiedni atak, a KSM313 główną energię dźwięku. Mmmmm!”

Beta 181

The Beta 181 to niezwykle kompaktowy mikrofon pojemnościowy z małą membraną skierowaną na jego bok. Wymienne kapsuły zapewniają możliwość uzyskania różnych charakterystyk kierunkowości. Beta 181 doskonale nadaje się do wielu zastosowań akustycznych, w tym do omikrofonowania werbla i zastosowań typu overhead. Chris użył 181 jako bocznego mikrofonu do werbla (na zdjęciu poniżej) i skomentował to następująco: „Nigdy wcześniej nie używałem tego mikrofonu, ale wykorzystaliśmy go do werbla i umieściliśmy przy jego korpusie. Słyszałem wszystkie przednutki i ciepłą głębię bębna – z pewnością użyjemy Beta 181 przy przyszłych nagraniach.”

Beta 98AMP/c

Pisaliśmy wcześniej o zaletach zastosowania mikrofonów pojemnościowych do omikrofonowania tom-tomów i jesteśmy zachwyceni faktem, że Chris wykorzystał popularny mikrofon Beta 98 podczas sesji z zespołem Fingertrap – „Użyliśmy ich na tom-tomach, ponieważ brzmiały czysto i głęboko oraz nie odbierały dźwięku z talerzy. Uwielbiam właściwości kierunkowe i brzmienie tych mikrofonów.”

Beta 27

Beta 27 jest wyjątkowym w branży superkardioidalnym mikrofonem pojemnościowym o konstrukcji z membraną skierowaną na jedną stronę (wykorzystywanym do dużej liczby zastosowań akustycznych ze względu na doskonałą odpowiedź transjentową) - „To ukryty klejnot! Użyłem go do omikrofonowania organów, akustyki perkusji, chórków. Daje gładki dźwięk z zachowaniem szczegółów. Będę używać tego mikrofonu o wiele częściej.”

Beta 58

Na sam koniec pojawił się Beta 58, udowadniając, że nie zawsze potrzebny jest ekskluzywny mikrofon, aby uzyskać profesjonalne rezultaty.

„Nagraliśmy jeden wokal przy użyciu mikrofonu Shure Beta 58 w reżyserce z działającymi monitorami. Wokalista Sion zabrzmiał rewelacyjnie, a mikrofon znakomicie sprawdził się w tych warunkach. Uwielbiam to, że można mieć minimalny przesłuch z monitorów studyjnych i równocześnie uzyskać czysty dźwięk z Beta 58.”

MMontreux i dalej

Wraz z zakończeniem nagrywania w Kore Studios zespół może niecierpliwie oczekiwać kolejnego etapu nagrody z konkursu Call For Legends – podróży VIP do Montreux, gdzie czeka ich występ podczas tego historycznego festiwalu. Możesz śledzić ich postępy na stronie internetowej Shure Call For Legends. Życzymy zespołowi Fingertrap powodzenia w ich dalszej karierze.

„Fingertrap to bardzo utalentowany zespół i świetni autorzy piosenek. Jestem przekonany, że przy odpowiednim wsparciu uda im się osiągnąć wspaniałe rzeczy” – Chris Kimsey

 

Marc Henshall

Marc forms part of our Pro Audio team at Shure UK and specialises in Digital Marketing. He also holds a BSc First Class Hons Degree in Music Technology. When not at work he enjoys playing the guitar, producing music, and dabbling in DIY (preferably with a good craft beer or two).