Matt Pengelly is currently working as the Monitor Engineer for John Grant. Here he talks about how technology has changed the way he works, and goes …

Historia Johna Granta to spektakularna podróż prowadząca z miejsca, w którym obawiał się, że nigdy więcej nie stworzy muzyki lub nie pokona nałogu, do wygrywania nagród, wyróżnień, zdobywania miejsc w pierwszej dwudziestce na listach przebojów, a także współpracy z Sinead O'Connor, duetem Goldfrapp, Eltonem Johnem i Hercules & Love Affair.
Fakt, że później zdobył nominację do nagrody Best International Male Solo Artist w BRIT Awards 2014 obok Eminema, Justina Timberlake’a, Bruno Marsa i Drake’a, wydawał się jakąś fantazją stworzoną w momencie nieposkromionej pychy.
Kilka miesięcy później prośba BBC o nagrania z orkiestrą symfoniczną (później wydana przez wytwórnię Bella Union jako „John Grant And The BBC Philharmonic Orchestra: Live in Concert”), a następnie trasa koncertowa po Wielkiej Brytanii z Royal Northern Sinfonia potwierdziły, że był to najnowszy spektakularny rozdział w jego osobistym i artystycznym odrodzeniu.
Wywiad: Matt Pengelly, inżynier odsłuchu Johna Granta
Wywiad: Matt Pengelly, inżynier odsłuchu Johna Granta
John Grant używa:
John Grant używa:
Inżynierowie odsłuchu oraz nagłośnienia FOH Johna Granta o mikrofonach Shure
Inżynierowie odsłuchu oraz nagłośnienia FOH Johna Granta o mikrofonach Shure
O produkcie KSM9:
Sygnał z mikrofonu Johna jest przesyłany do procesora efektów na scenie, dlatego też działa on lepiej, gdy źródło jest bardzo zwarte i skupione na jego wokalu, a nie na przestrzeni wokół niego. KSM9 świetnie wpisał się w tę konfigurację i zapewnił nam bardzo szczegółowy dźwięk, ze znakomitą izolacją otoczenia.
O produkcie KSM8:
KSM8 jest niezwykle ekscytujący. To zdecydowanie najbardziej neutralnie brzmiący ręczny mikrofon dynamiczny, jaki miałem okazję słyszeć. Przesłuch, który był świszczący i piskliwy w mikrofonach, które mieliśmy okazję wcześniej testować, stał się jedynie niewielkim dodatkiem uprzestrzenniającym dźwięk w osobistym odsłuchu dousznym. Nie mogę się doczekać, aby użyć go ze śpiewającym gitarzystą, gdzie jak sądzę, będzie naprawdę błyszczeć.
O produkcie KSM9HS:
Głos Johna z mikrofonem KSM9HS brzmi rewelacyjnie. Pozwala on uzyskać zwarte i kontrolowane brzmienie z praktycznie zerowymi zakłóceniami wynikającymi z operowania nim, a jednocześnie zapewnia zachowanie wszystkich szczegółów oraz przestrzeni, której się spodziewamy od wysokiej jakości mikrofonu pojemnościowego. Ten mikrofon zmienia reguły gry!
Inżynier odsłuchu Johna Granta o Beta 181
Inżynier odsłuchu Johna Granta o Beta 181
O produkcie BETA 181:
Byłem również pod wielkim wrażeniem Beta 181. Małe wymiary w połączeniu z wymiennymi kapsułami zaprowadziły nas do pewnych bardzo interesujących miejsc związanych z omikrofonowaniem werbla podczas próby poradzenia sobie z problemem przenikania dźwięków z bardzo głośnego hi-hatu bez konieczności sięgnięcia po procesor dynamiki.