Artyści Shure: Jim Riley

Jim Riley o jego zestawie do występów na żywo:

„Dobór mikrofonów jest dla mnie bardzo ważny. Wybranie odpowiednich mikrofonów pomoże Ci przekazać publiczności to, co chcesz oddać na scenie. Z Rascal Flatts gramy na dużym zestawie perkusyjnym, więc jak możesz sobie wyobrazić, używamy szerokiej gamy mikrofonów do uchwycenia mojej gry na scenie.

Współpracowałem z Jonem Garberem, naszym inżynierem FOH i Stewartem Delkiem, inżynierem odsłuchu, w celu wybrania najlepszych mikrofonów do konkretnych zastosowań. Używamy dwóch mikrofonów do bębna basowego: Beta 52 i Beta 91. Każdy z nich jest indywidualnie doskonały, ale gdy używamy ich razem, Beta 91 świetnie przechwytuje atak uderzenia młoteczka, natomiast Beta 52 umieszczona bezpośrednio w otworze naciągu rezonansowego daje niesamowity dół. Do werbla również używamy dwóch mikrofonów: SM7 na górze i SM57 na dole. Postanowiliśmy wybrać SM57 ze względu na jego niesamowitą zdolność przechwytywania z wyjątkową klarownością zarówno dolnego, jak i górnego pasma. SM57 na dole jest doskonały do podkreślenia dodatkowego „trzasku”. Do naszego dodatkowego werbla również używamy SM57 i brzmi on świetnie.

Do małych tom-tomów używamy mikrofonów Beta 98. Mogę tylko powiedzieć, że są absolutnym standardem mikrofonów do perkusji na żywo. Doskonale sprawdzają się również w studiu. W przypadku floor tomów chcieliśmy dopasować je do grzmiącego dźwięku naszego bębna basowego, więc moim pierwszym pomysłem było wybranie mikrofonów Beta 52. Jako że używamy mikrofonów pojemnościowych Beta 98 na tom-tomach, Ryan Smith z Shure zasugerował mikrofon KSM27. To był świetny pomysł!

Przysięgam, nie ma nocy, w której nie usłyszałbym komentarzy na temat dźwięku (i siły uderzenia) moich floor tomów. Na hi-hatach i ride'ach używamy mikrofonów KSM109. Model 109 doskonale nadaje się do uchwycenia złożonych brzmień mojego hi-hatu i ride'u z oszałamiającą czystością. Kocham ten mikrofon. Używamy kolejnego KSM27 do omikrofonowania gongu i uzupełniamy cały miks bębnów za pomocą mikrofonu stereo VP88 umieszczonego nad głową, bezpośrednio nad werblem w centrum zestawu. Ten mikrofon nie tylko świetnie zbiera dźwięk talerzy, ale daje również fantastyczne brzmienie stereo całego zestawu perkusyjnego.

Ja korzystam z dwóch innych mikrofonów: Beta 56 i SM58. Beta 56 jest moim mikrofonem wokalnym ze względu na jego dużą zdolność izolowania od niechcianego hałasu, którego źródłem w naszym przypadku jest perkusja! SM58 jest moim mikrofonem do komunikacji wewnętrznej, słyszanym jedynie przez zespół, ekipę dźwiękową i reżysera wideo.

Dla lidera bardzo ważna jest możliwość komunikowania się z zespołem i ekipą dźwiękową na wypadek, gdyby pojawiły się problemy lub trzeba było dokonać szybkich zmian w sprzęcie. To nie jest prestiżowe zadanie dla SM58, ale niezbędna konieczność. Ostatnim i najważniejszym składnikiem mojego zestawu Shure są osobiste monitory douszne. Dla mnie są częścią łączącą wszystkie pozostałe elementy w jedną całość. SCL5 są zdecydowanie moimi faworytami. Dostarczają mój miks z wyjątkową wyrazistością, a jednocześnie są w stanie wytrzymać trudy życia w trasie.

Ogólnie rzecz biorąc, Shure to najlepsze mikrofony na świecie z jednego powodu... brzmią tak jak ty.”

Jim Riley używa:

Jim Riley w sieci