Pozycjonowanie mikrofonu: Instrumenty dęte drewniane i blaszane

Saksofon

W przypadku saksofonu dźwięk jest dość dobrze rozdzielny między otworami pod klapami oraz roztrąbem. Ustawienie mikrofonu w pobliżu otworów powoduje zwiększoną obecność dźwięków klawiszy.

Saksofon sopranowy musi być rozważany oddzielnie, ponieważ jego roztrąb nie jest zakrzywiony ku górze. To oznacza, że w przeciwieństwie do wszystkich innych saksofonów umieszczenie mikrofonu
w kierunku jego środka nie będzie powodować równoczesnego odbioru dźwięków z otworów w korpusie oraz roztrąbu.

Saksofon posiada charakterystykę brzmieniową podobną do głosu ludzkiego. Tak więc mikrofony
o charakterystyce ukształtowanej pod kątem głosu ludzkiego będą sprawdzać się bardzo dobrze.

Pozycja mikrofonu
Brzmienie Komentarz
Kilkanaście centymetrów od i skierowany na roztrąb. Jasne Ograniczenie sprzężeń zwrotnych
i przesłuchu.
Kilkanaście centymetrów od otworów
w korpusie.
Ciepłe, pełne Odbiór dźwięków palcowania.
Kilkanaście centymetrów nad roztrąbem
i skierowany na otwory w korpusie.
Naturalne Dobra technika nagrywania.
Miniaturowy mikrofon zamontowany
na roztrąbie.
Jasne, dobitne Maksymalna izolacja, bezpośredni dźwięk.

Flet

Energia dźwięku z fletu jest emitowana zarówno przez ustnik jak i przez pierwszy otwarty otwór.

W celu właściwego odbioru dźwięków mikrofon należy umieścić tak blisko instrumentu, jak jest to możliwe. Jednak, jeśli mikrofon jest zbyt blisko ust, będzie słychać dźwięki oddechu. Użycie owiewki na mikrofonie pozwala ograniczyć ten problem.

Pozycja mikrofonu Brzmienie
Komentarz
Kilka - kilkanaście centymetrów od obszaru między ustnikiem a pierwszym zestawem otworów. Naturalne,
z zadęciem
Na mikrofonie może być potrzebna owiewka lub filtr pop.
Kilka - kilkanaście centymetrów za głową muzyka, skierowany na otwory
w instrumencie.
Naturalne Ograniczenie dźwięków oddychania.

Obój, fagot itp.

Pozycja mikrofonu
Brzmienie
Komentarz
Około 30 cm od otworów w korpusie Naturalne Zapewnia dobrze zbalansowany dźwięk.
Kilka – kilkanaście centymetrów
od czary
Jasne Ograniczenie sprzężeń zwrotnych
i przesłuchu.

Harmonijka ustna

Pozycja mikrofonu
Brzmienie
Komentarz
Bardzo blisko instrumentu Pełne, jasne Ograniczenie sprzężeń zwrotnych i przesłuchu. Mikrofon może być trzymany w złożonych dłoniach.

Harmonijka klawiszowa

Pozycja mikrofonu Brzmienie Komentarz
30 do 60 centymetrów z przodu instrumentu w kierunku jego środka. Pełne, jasne Ograniczenie sprzężeń zwrotnych i przesłuchu. Mikrofon może być trzymany w złożonych dłoniach.
Miniaturowy mikrofon zamontowany
wewnątrz.
Podkreślenie środkowego pasma Ograniczenie przesłuchu. Zapewnia swobodę ruchu.

Trąbka, kornet, puzon, tuba

Dźwięk z większości instrumentów dętych blaszanych jest bardzo kierunkowy. Umieszczenie mikrofonu poza osią czary instrumentu powoduje mniejszą obecność wysokich częstotliwości.

Pozycja mikrofonu Brzmienie
Komentarz
30 do 60 centymetrów od czary (do jednego mikrofonu może grać kilka instrumentów) W osi czary brzmienie jasne, na jej boku brzmienie naturalne lub łagodne Bliskie omikrofonowanie daje bardziej spójne brzmienie i minimalizuje sprzężenia zwrotne oraz przesłuch. Większa odległość mikrofonu zapewnia pełniejsze i bardziej ekspresyjne brzmienie.
Miniaturowy mikrofon zamontowany na czarze. Jasne Maksymalna izolacja.

Waltornia

Pozycja mikrofonu
Brzmienie
Komentarz
Mikrofon skierowany na czarę Naturalne Należy śledzić skrajne wahania dynamiki na mierniku VU.