Shure FAQ

 

Pełna lista pytań i odpowiedzi dotyczących kwestii technicznych

 

WYBÓR MIKROFONÓW

MIKROFONY BEZPRZEWODOWE

IGŁY / WKŁADKI

SHURE SOUND ISOLATING ™ SŁUCHAWKI DOUSZNE

PODRABIANE MIKROFONY

SŁUCHAWKI – GWARANCJA

MIKROFONY PRZEWODOWE I SYSTEMY BEZPRZEWODOWE – GWARANCJA


 

Do góry


 

PYTANIE: Który mikrofon jest najbardziej odpowiedni do...?
ODPOWIEDŹ: Ważne jest, aby pamiętać, że nie ma żadnych sztywnych zasad, dotyczących wyboru właściwego mikrofonu. Na przykład niektórzy wokaliści o międzynarodowej sławie używają na trasach koncertowych mikrofonów instrumentalnych. Jakość brzmieniowa jest w dużym stopniu sprawą indywidualnych upodobań. Należy rozważyć stosowność użycia konstrukcji dynamicznej względem pojemnościowej lub czy mikrofon, którego chcemy użyć, musi wykazać się bardzo solidną konstrukcją. Ta strona została skompilowana w taki sposób, aby stanowić przewodnik pozwalający na wybranie mikrofonu, który będzie najbardziej odpowiedni do danych potrzeb.

Do góry


 

PYTANIE: Który mikrofon Shure może być użyty do podcastingu?
ODPOWIEDŹ: Do podcastingu może być użytych wiele mikrofonów Shure. Jeśli funkcjonalność Plug & Play jest tym, na czym nam najbardziej zależy, wówczas mikrofony PG27-USB lub PG42-USB są idealnym wyborem. Jeśli już mamy mikrofon XLR i chcemy go użyć do podkastu, zalecamy zakup X2U. Jest to konwerter XLR na USB, który eliminuje potrzebę zakupu karty dźwiękowej. Zapewnia on szereg zalet, a wśród nich brak opóźnienia sygnału przy monitorowaniu.

Do góry


 

PYTANIE: Jak mogę podłączyć mikrofon do komputera?
ODPOWIEDŹ: Najszybszą i najprostszą metodą podłączenia mikrofonu XLR do komputera (jeśli jeszcze nie mamy karty dźwiękowej) jest użycie konwertera XLR na USB – Shure X2U.

Do góry


 

PYTANIE: Który mikrofon jest najlepszy dla mnie?
ODPOWIEDŹ: Jest to prawdopodobnie najczęściej zadawane pytanie inżynierom Shure. Niestety nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ bardzo wiele zależy od indywidualnych upodobań pytającego. Istnieją pewne standardowe rekomendacje dla różnych obszarów zastosowań. Możemy jednak pomóc Ci w wyborze odpowiedniego mikrofonu udostępniając szereg materiałów wideo oraz narzędzie wyboru optymalnego mikrofonu.

Do góry


 

PYTANIE: Jaka jest najlepsza pozycja dla mikrofonu przy nagłaśnianiu bębnów?
ODPOWIEDŹ: Tutaj również nie ma gotowego zestawu reguł, ale możemy pomóc ci udostępniając przewodnik po technikach omikrofonowania perkusji, w którym znajduje się szereg porad profesjonalistów.

Do góry


 

PYTANIE: Jaka różnica jest między SM57 a SM58?
ODPOWIEDŹ: Mikrofony SM57 oraz SM58 bazują na takiej samej konstrukcji kartridżu. Podstawową różnicą jest konstrukcja siatki ochronnej. SM58 został zaprojektowany do aplikacji wokalnych i posiada on kulistą siatkę ochronną, która działa jak efektywny filtr pop. SM57 został zaprojektowany jako mikrofon instrumentalny, gdzie preferowana jest mniejsza siatka ochronna. W tych aplikacjach efekt pop oraz wpływ wiatru nie jest zwykle problemem. Mikrofon SM57 posiada zintegrowany moduł wkładki i siatki ochronnej, które razem tworzą cały kartridż. Te dwie konstrukcje siatki ochronnej sprawiają, że membrana w każdym z tych mikrofonów znajduje się w różnym środowisku akustycznym. Odległość od górnej płaszczyzny siatki ochronnej do membrany jest mniejsza w modelu SM57. To pozwala na bliższe ustawienie mikrofonu z bardziej wyraźnym efektem zbliżeniowym. Inna konstrukcja w budowie wkładki i siatki ochronnej w modelu SM57 jest również odpowiedzialna za nieco wyższy poziom sygnału w paśmie powyżej 5 kHz.

Do góry


 

PYTANIE: Jaka jest różnica między modelem SM58 a Beta 58A?
ODPOWIEDŹ: Obydwa mikrofony charakteryzują się wyjątkową wytrzymałością oraz znakomitą jakością dźwięku.

Charakterystyka kierunkowości: Beta 58A = superkardioidalna; SM58 = kardioidalna

Poziom wyjściowy: Beta 58A ma 4 dB wyższy poziom niż SM58

Odporność na zakłócenia: Beta 58A jest cichszy niż SM58

Siatka ochronna: Beta 58A posiada utwardzaną siatkę, która jest bardzo wytrzymała na wgięcia.

Charakterystyka częstotliwościowa: Beta 58A ma rozszerzone dolne i górne pasmo w porównaniu do SM58.

Mikrofon Beta 58A brzmi inaczej niż SM58. Można go lubić bardziej lub mniej. Zalecamy bezpośrednie porównanie tych modeli u sprzedawcy produktów Shure.

 

 

Do góry


 

PYTANIE: Czy obecność zasilania fantomowego ma wpływ lub może uszkodzić symetryczne mikrofony dynamiczne o niskiej impedancji?
ODPOWIEDŹ: Nie ma możliwości uszkodzenia lub niewłaściwego działania symetrycznego mikrofonu, który jest prawidłowo podłączony do każdego standardowego zasilania fantomowego.

Do góry


 

PYTANIE: Czy można użyć więcej niż jednego mikrofonu bezprzewodowego z jednym odbiornikiem?
ODPOWIEDŹ: Nie, każdy nadajnik bezprzewodowy potrzebuje własnego odbiornika.

Do góry


 

PYTANIE: Jaki jest zakres mikrofonu bezprzewodowego?
ODPOWIEDŹ: Na zakres transmisji ma zasadniczo wpływ dane środowisko RF, np. zasięg w Warszawie jest mniejszy niż na Pustyni Sahara.

Typowy zasięg profesjonalnych mikrofonów bezprzewodowych wynosi do 100 metrów (300 stóp).

Do góry


 

PYTANIE: Czy mogę zamienić mikrofon przewodowy na bezprzewodowy?
ODPOWIEDŹ: Nie. Ze względu na sposób, w jaki te mikrofony są produkowane, nie ma możliwości przekształcenia mikrofonu przewodowego na bezprzewodowy.
 

Do góry


 

PYTANIE: Czy można łączyć ze sobą różne platformy bezprzewodowe Shure?
ODPOWIEDŹ: Nie. Tylko nadajniki i odbiorniki pracujące na tej samej platformie mogą współpracować ze sobą. Np. nadajnik PGX nie będzie działać z odbiornikiem SLX, tylko z odbiornikiem PGX.

Do góry


 

PYTANIE: Czy potrzebna jest licencja na używanie mikrofonu bezprzewodowego lub monitoringu dousznego?
ODPOWIEDŹ: Systemy bezprzewodowe Shure legalnie wprowadzone na polski rynek nie wymagają uzyskania specjalnych zezwoleń. Nie mniej zawsze należy sprawdzić legalność użytkowania danego systemu poznając obowiązujące przepisy w tym zakresie lub kontaktując się ze sprzedawcą sprzętu lub specjalistami w tym zakresie.

Do góry


 

PYTANIE: Jakiej igły Shure powinienem używać?
ODPOWIEDŹ: Podobnie jak w przypadku mikrofonów nie ma jednej igły najlepszej dla określonego gatunku muzyki. W dużym stopniu jej wybór zależy od indywidualnych upodobań.
Pod względem popularności najwyżej notowana w odniesieniu do wszystkich form muzyki elektronicznej jest linia Shure Whitelabel, a także modele M35 oraz M35x.

Przez wiele lat nasz wielokrotnie nagradzany model M-447 był głównym wyborem.

Do góry


 

PYTANIE: Jakie jest brzmienie słuchawek dousznych typu sound isolating?
ODPOWIEDŹ: Słuchawki douszne Sound Isolating były oryginalnie zaprojektowane do użycia w systemach osobistego monitoringu i umożliwienia muzykom dobrego słyszenia się (siebie i innych wykonawców) w warunkach bardzo głośnej sceny. Słuchawki douszne Sound Isolating posiadają delikatne i elastyczne wkładki, które skutecznie blokują zakłócenia zewnętrzne i umożliwiają małym przetwornikom o dużej skuteczności niezwykle precyzyjnie dostarczać dźwięki bezpośrednio do uszu wykonawcy. Te profesjonalnej jakości słuchawki douszne są obecnie dostępne do użycia z przenośnymi urządzeniami cyfrowymi.

Do góry


 

PYTANIE: Jaka różnica jest między Sound Isolating a Noise Cancelling?
ODPOWIEDŹ: Uszczelnienie, które powstaje przy użyciu słuchawek dousznych Sound Isolating, fizycznie blokuje większość częstotliwości z szumów tła. Słuchawki z aktywnym eliminowaniem szumów są zasadniczo większe, cięższe i zasilane bateriami. Aktywny proces eliminowania zakłóceń znosi wybrane częstotliwości w złożonym procesie i może też wprowadzać niepożądane artefakty w finalnym sygnale audio. Efekty naturalnej izolacji dźwięków przy właściwie umieszczonych słuchawkach dousznych w kanałach słuchowych często są znacznie lepsze niż nawet w przypadkach najdroższych rozwiązań aktywnej redukcji szumów.

Do góry


 

PYTANIE: Jak można rozpoznać podrobiony mikrofon Shure?
ODPOWIEDŹ: Po pierwsze Shure zaleca zakup mikrofonu tylko u autoryzowanych sprzedawców marki Shure. Firma Shure stale walczy z fałszerzami swoich produktów. Jeśli mamy podejrzenia, że zakupiliśmy podrobiony mikrofon marki Shure, prosimy o kontrakt z firmą Polsound (tel. 22 751 84 87).

Do góry


 

PYTANIE: Jak mogę uniknąć zakupu podrobionego produktu?
ODPOWIEDŹ: Przede wszystkim należy dokonać zakupu u autoryzowanego sprzedawcy Shure w fizycznym sklepie lub za pośrednictwem Internetu. Listę autoryzowanych sprzedawców można znaleźć na stronie www.polsound.pl pod zakładką Nasi Partnerzy.
Zapraszamy również do kontaktu z biurem firmy Polsound 22 751 84 87

Jeśli zakupu dokonujemy za pośrednictwem sklepów internetowych lub portali aukcyjnych, zalecamy zachowanie szczególnej ostrożności w przypadkach, gdy:

• kupujemy modele SM lub Beta
• cena produktu jest znacznie poniżej średniej rynkowej. Nie należy ufać opisom typu dołączony „Certyfikat Oryginalności” czy przedstawianym oryginalnym gwarancjom produktów. Bardzo często są one też podrabiane, tak jak sam produkt.

Do góry


 

PYTANIE: Jaka jest gwarancja na słuchawki douszne Shure?
ODPOWIEDŹ: Słuchawki douszne Shure są objęte 2-letnią gwarancją od dnia ich zakupu, a nie od daty ich wymiany. Jeśli w tym okresie zostanie stwierdzona fabryczna usterka, wtedy będą one wymieniane tyle razy, ile jest to konieczne.

Do góry


 

PYTANIE: Czy gwarancja obejmuje również słuchawki kupione za granicą?
ODPOWIEDŹ: Gwarancja Shure ma charakter globalny i dopóki posiadamy dokument zakupu świadczący o obowiązującej gwarancji, cały czas mamy możliwość ich wymiany.

Do góry


 

PYTANIE: Co zrobić, gdy został zagubiony dokument zakupu?
ODPOWIEDŹ: Jeśli słuchawki zostały zakupione online, nie powinno być problemu z uzyskaniem dokumentu zakupu. Email z firmy lub sklepu internetowego powinien wystarczyć, jeśli tylko wskazuje datę zakupu oraz zawiera dokładne określenie zakupionego produktu. Jeśli produkt został zakupiony w fizycznym sklepie, warto skontaktować się ze sprzedawcą i spytać, czy jest w stanie przesłać e-mailem dokument sprzedaży. Niestety potwierdzeniem sprzedaży nie może być wyciąg z transakcji karty kredytowej.

Do góry


 

PYTANIE: Zarejestrowałem swoje słuchawki douszne na www.shure.com. Czy może to być równoznaczne z dowodem zakupu?
ODPOWIEDŹ: Niestety nie. Ta informacja jest dostępna tylko w USA i zarejestrowanie się jako użytkownik słuchawek dousznych Shure nie jest wystarczające, aby uznawać je na równi z dowodem zakupu.

Do góry


 

PYTANIE: Czy słuchawki douszne Shure można naprawić?
ODPOWIEDŹ: Słuchawki douszne Shure nie są naprawialne, ponieważ są one całkowicie zalane tworzywem i nie ma możliwości ich otwarcia.

Do góry


 

PYTANIE: Jaka jest procedura zwrotu wadliwych słuchawek?
ODPOWIEDŹ: W celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących procedury zwrotu słuchawek prosimy o kontakt z ich sprzedawcą lub z działem serwisu firmy Polsound, tel. 22 751 42 43 lub za pośrednictwem strony internetowej www.polsound.pl.


Opcjonalnie proszę wysłać mail na adres service@polsound.pl z prośbą o Autoryzowany Numer do zwrotu. E-mail musi zawierać poniższe informacje:
• Imię i nazwisko lub nazwa firmy
• Adres wysyłki
• Telefon kontaktowy
• Model słuchawek dousznych
• Szczegóły zakupu
• Opis usterki

Do góry


 

PYTANIE: Jaka jest procedura zwrotu wadliwego produktu?
ODPOWIEDŹ: W celu uzyskania szczegółowych informacji dotyczących procedury zwrotu produktu prosimy o kontakt ze sprzedawcą lub z działem serwisu firmy Polsound, tel. 22 751 42 43 lub za pośrednictwem strony internetowej www.polsound.pl.

Opcjonalnie proszę wysłać mail na adres service@polsound.pl z prośbą o Autoryzowany Numer do zwrotu. E-mail musi zawierać poniższe informacje:
• Imię i nazwisko lub nazwa firmy
• Adres wysyłki
• Telefon kontaktowy
• Model produktu
• Numer seryjny
• Opis usterki

Proszę dodatkowo przesłać szczegóły zakupu jeśli naprawa będzie wykonywana na gwarancji.

Do góry


 

PYTANIE: Skończyła się gwarancja na moje urządzenie. Ile będzie kosztować jego naprawa?
ODPOWIEDŹ: W celu poznania orientacyjnego kosztu naprawy sprzętu prosimy o kontakt z działem serwisu firmy Polsound, tel. 22 751 42 43 lub za pośrednictwem strony internetowej www.polsound.pl.

Do góry


 

PYTANIE: Jaki jest czas naprawy sprzętu?
ODPOWIEDŹ: Staramy się, aby naprawa została wykonana w możliwie najkrótszym terminie, jednak w określonych przypadkach czas naprawy może się wydłużyć ze względu na dostępność określonych podzespołów lub inne okoliczności.

Do góry


 

PYTANIE: Z kim należy się kontaktować w przypadku pojawienia się problemów?
ODPOWIEDŹ: W pierwszej kolejności należy skontaktować się ze sprzedawcą sprzętu w celu wyjaśnienia zaistniałego problemu. W przypadku pojawienia się usterek technicznych można też skontaktować się z działem serwisu firmy Polsound, tel. 22 751 42 43 lub za pośrednictwem strony internetowej www.polsound.pl.

Do góry


 

Video: How to find the right Mic?

Get Flash to see this player.
Video: How to choose the best microphone for you?

Video: X2u XLR-to-USB Signal Adapter

Get Flash to see this player.
Video: X2u XLR-to-USB-Interface