Perkusiści Shure: Simon Phillips




Simon Phillips jest niekwestionowanie jednym z najbardziej znanych i szanowanych perkusistów na świecie, którego styl nie tylko odzwierciedla jego niebywały kunszt techniczny, ale też jest wyrazem jego wyjątkowej wrażliwości muzycznej. Niezależnie czy jest to Rock, Fusion czy Jazz, Simon wykazuje taką samą niezwykłą precyzję i stylowość gry na perkusji, w której nigdy nie brakuje emocji i wyczucia.

Simon profesjonalną karierę muzyka rozpoczął już w wieku dwunastu lat, gdy występował i nagrywał w zespole swojego ojca – Sid Phillips - Dixielan band. Trwało to cztery lata. Simon otrzymał ofertę gry w musicalu „Jesus Christ Superstar” i od tego czasu jego kariera zaczęła dynamicznie rozwijać się. Wkrótce stał się jednym z najbardziej cenionych perkusistów sesyjnych w Londynie. Mając dwadzieścia kilka lat był na dobrej drodze do zrobienia błyskotliwej kariery muzycznej. Do tego czasu koncertował i nagrywał z wieloma zespołami oraz artystami, takimi jak: Mick Jagger, The Who, Jeff Beck, Jack Bruce, Peter Gabriel, Joe Satriani, Tears for Fears, Judas Priest, Roxy Music, Michael Schenker, Nik Kershaw, Phd., Al DiMeola, 801, Pete Townshend, Russ Ballard, Robert Palmer, Stanley Clarke, The Pretenders, Jon Anderson, Whitesnake oraz Dave Gilmour..., aby wymienić tylko najważniejszych.

W roku 1992 Simon zdecydował się na przeprowadzkę do USA, co zbiegło się z propozycją współpracy z zespołem TOTO podczas ich światowej trasy koncertowej. Od tego czasu stał się też on pełnoprawnym członkiem tego zespołu. Po nagraniu przez Toto albumu „Tambu” w roku 1995, w kolejnym roku miała miejsce trasa koncertowa obejmująca Europę, Japonię, południowo-wschodnią Azję oraz Amerykę Południową.
W roku 1997 Simon na pewien czas rozstał się z Toto w celu skupienia się na własnej działalności: rozpoczął trasę ze swoim własnym zespołem i po raz pierwszy był liderem zespołu, który grał jego muzykę. W tym znakomitym roku Simon występował w Europie, Japonii, Stanach Zjednoczonych oraz na The North Sea Jazz Festival.
W roku 1998 miało miejsce nagrywanie kolejnego studyjnego albumu Toto pt. „Mindfields”, a następnie przez kolejne dwa lata trwała trasa koncertowa po całym świecie, która zaowocowała wydaniem koncertowego CD pt. „Livefields”. Najnowsze wydawnictwo Toto „Through the Looking Glass” również wiązało się z długimi wyjazdami koncertowymi po Europie i Azji.

Rozwijając swoją karierę od perkusji do pisania projektów solowych, Simon nagrał swój pierwszy album pt. „Protocal” w roku 1998, a następnie Force Majeure w 1992. Płyta „Symbiosis” nagrana w 1995 roku była bardzo porywająca, ale też bardziej emocjonalna w porównaniu do wcześniejszych i pokazała zmianę kierunku w kompozycjach. Większe zainteresowanie pisaniem utworów oraz nowymi artystycznymi wyzwaniami Simon wiąże ze swoją przeprowadzkę do Stanów. Nagrana w roku 1997 płyta „Another Lifetime” prezentuje jeszcze inną warstwę jego niezwykle efektownej gry i nawet jeszcze bardziej zmotywowanego komponowania. Całkowita zmiana stylu Simona została zauważona już na albumie koncertowym „Out of the Blue”, który pojawił się w 1998, natomiast ostatnia płyta „Vantage Point”, na której to słychać czysty jazz, jest tego pełnym wyrazem.

Jeszcze inną płaszczyzną rozwoju kariery muzycznej Simona jest jego działalność jako producenta i inżyniera, którą rozpoczął jeszcze w Anglii współpracując z brytyjskim kompozytorem Mike'iem Oldfieldem podczas prac nad jego trzema płytami. Oprócz swoich projektów solowych, Simon był również w roku 1995 współproducentem albumu Toto pt. „Tambu”, a następnie w roku 1998 albumu „Mindfields”. Simon był poproszony również o współrealizację ostatniej płyty Toto i spędził kilka miesięcy na przełomie roku 2001/02 na nagraniu „Through the Looking Glass” w swoim własnym studio. Aktualnie Simon wrócił do swojego studia, aby zmiksować ostatnio nagrany koncert, który ma być wydany jako koncertowe DVD Toto.

W roku 2000 Simon zrobił sobie przerwę we współpracy z Toto i nagrał z Derekiem Sherinianem z Dream Theater płytę „Inertia”, której był również realizatorem oraz producentem. W następnym roku miały miejsce nagrania z progresywnym zespołem Planet X, Moonbabies oraz miksowanie koncertowej płyty CD Live From Oz.

Upodobania Simona do różnych stylów muzycznych i jego zainteresowanie brzmieniami oraz aranżacjami jest stałym bodźcem do rozwoju jego kariery.

Szukasz mikrofonów do perkusji?

Beta 52A
SM57
SM81

Video: Interview with legendary drummer Simon Phillips

Get Flash to see this player.
Video: Interview mit Schlagzeug-Legende Simon Phillips

Simon Phillips używa:

Użyty przez tego artystę do:
Kick
Mikrofon perkusyjny zoptymalizowany pod kątem wyjątkowej sprawności w paśmie niskich częstotliwości oraz pracy z wysokimi poziomami ciśnienia akustycznego
Dynamiczne
Superkardioida
Użyty przez tego artystę do:
Snare
Niezwykle wszechstronny dynamiczny mikrofon o charakterystyce kardioidalnej przeznaczony do czystej reprodukcji brzmienia instrumentów akustycznych i podłączonych do wzmacniacza. Idealny do użycia w systemach nagłośnieniowych oraz podczas nagrywania.
Dynamiczne
Użyty przez tego artystę do:
Toms, Hi-Hat
Najwyższej jakości mikrofon pojemnościowy z kardioidalną charakterystyką kierunkowości.
Pojemnościowe
Kardioidalna