Perkusiści Shure: Jim Riley




 

Jim Riley tak mówi o swojej konfiguracji mikrofonów używanej na scenie:

„Mój wybór mikrofonów odzwierciedla to, co jest dla mnie bardzo ważne. Wybierając odpowiednie mikrofony można właściwie przekazać publiczności to, co próbujemy uzyskać na scenie. Grając w Rascal Flatts korzystam z dużego zestawu perkusyjnego, tak więc można sobie wyobrazić, że korzystamy z szerokiej palety mikrofonów do nagłośnienia wszystkich dźwięków, które powstają w moim zestawie podczas gry.

Ściśle współpracowałem z Jonem Garberem, który jest naszym inżynierem FOH oraz Stewartem Delekiem – inżynierem toru monitoringu, aby wybrać właściwy mikrofon do każdej konkretnej aplikacji. Używam dwóch mikrofonów do bębna basowego: Beta 52 oraz Beta 91. Te obydwa mikrofony są świetne indywidualnie, ale gdy używam ich razem, to Beta 91 służy do odbierania dźwięku ataku młoteczka, a Beta 52 (umieszczona wewnątrz otworu membrany rezonansowej) odpowiada za potężny dół. Werbel jest też nagłaśniany dwoma mikrofonami: SM7 na górze oraz SM57 na dole. Zdecydowaliśmy się użyć SM7 ze względu na jego wyjątkową zdolność do odbierania bardzo niskich i wysokich częstotliwości ze świetną klarownością. SM57 umieszczony pod werblem jest doskonałym sposobem na uzyskanie dodatkowego brzmienia „crack”. Mikrofonu 57 używamy też na naszym pomocniczym werblu i brzmi to świetnie.

Na wyższych tomach zdecydowaliśmy się na mikrofony Beta 98. Co mogę powiedzieć o tych mikrofonach, oprócz tego, że są one absolutnie standardem przy nagłaśnianiu bębnów na żywo. Równie dobrze sprawdzają się one w warunkach studyjnych. W naszych tomach floor chcieliśmy dorównać do grzmiącego brzmienia stopy, tak więc pierwszą myślą było użycie mikrofonów Beta 52. Ponieważ użyliśmy mikrofonów Beta 98, które są konstrukcjami pojemnościowymi na górnych tomach, Ryan Smith z Shure zaproponował użycie KSM27. To było znakomite posunięcie!!

Przysięgam, że nie ma okazji, abym nie dostawał komentarzy o brzmieniu (i jego sile) moich podłogowych tomów. W przypadku hi-hatu oraz talerzy ride używamy KSM109. Ten mikrofon jest znakomity, gdy chcemy uzyskać kompleksowe brzmienie mojego hi-hatu oraz talerzy ride z zapewnieniem znakomitej klarowności. Kocham ten mikrofon. Używamy też modelu KSM27 do omikrofonowania gongu, a brzmienie całego zestawu perkusyjnego zbieramy stereofonicznym mikrofonem VP88, który jest używany jako overhead i umieszczony bezpośrednio nad werblem w środku całego zestawu. Ten mikrofon nie tylko znakomicie odbiera dźwięki talerzy, ale też daje nam fantastyczne brzmienie stereo całego zestawu perkusyjnego.

Używam też dwóch innych mikrofonów: Beta 56 oraz SM58. Używamy Bety 56 jako mojego mikrofonu wokalowego ze względu na jego znakomitą odporność na niepożądane dźwięki, które w tym przypadku pochodzą od perkusji! SM58 jest używany jako mój mikrofon toru talk back i jest słyszany tylko przez zespół, ekipę nagłośnieniową oraz reżysera wizji.

Dla mnie jako dla lidera zespołu jest niezwykle ważne, abym miał możliwość pełnej komunikacji z zespołem i ekipą techniczną w przypadku pojawienia się problemów lub konieczności dokonania szybkich zmian w zestawie. Nie jest to może dla SM58 praca godna chwały, ale niezbędna konieczność. Ostatecznym i najbardziej krytycznym elementem mojego zestawu Shure jest osobisty system monitoringu dousznego. To tutaj wszystko spotyka się razem. Zdecydowanie moim faworytem jest model SCL5. Dostarcza on mi miks sygnałów z wyjątkową klarownością, a jednocześnie jest bardzo wytrzymały i dzielnie znosi trudy tras koncertowych.

Podsumowując, ze wszystkich tych powodów mikrofony Shure są najlepsze na świecie… i brzmią dokładnie jak ty.”

 

Jim Riley używa:

Użyty przez tego artystę do:
Lead Vocals
Kompaktowy mikrofon perkusyjny zaprojektowany do bliskiego omikrofonowania werbla oraz tom-tomów. Superkardioidalna charakterystyka kierunkowości zapewnia maksymalną izolację od innych dźwięków docierających ze sceny.
Dynamiczne
Superkardioida
Użyty przez tego artystę do:
Kick
Powierzchniowy mikrofon pojemnościowy o charakterystyce w kształcie połowy kardioidy, zoptymalizowany pod kątem bębna basowego oraz innych aplikacji z dużym udziałem niskich częstotliwości.
Pojemnościowe
Półkardioida
Użyty przez tego artystę do:
Kick
Mikrofon perkusyjny zoptymalizowany pod kątem wyjątkowej sprawności w paśmie niskich częstotliwości oraz pracy z wysokimi poziomami ciśnienia akustycznego
Dynamiczne
Superkardioida
Użyty przez tego artystę do:
Snare Top
SM7B Mikrofon studyjny, kardioidalny o przełączalnej charakterystyce częstotliwościowej,
Dynamiczne
Użyty przez tego artystę do:
Snare Bottom
Niezwykle wszechstronny dynamiczny mikrofon o charakterystyce kardioidalnej przeznaczony do czystej reprodukcji brzmienia instrumentów akustycznych i podłączonych do wzmacniacza. Idealny do użycia w systemach nagłośnieniowych oraz podczas nagrywania.
Dynamiczne
Użyty przez tego artystę do:
Rack Toms
Miniaturowy mikrofon pojemnościowy o charakterystyce superkardioidalnej zaprojektowany do użycia z tom-tomami, werblami oraz instrumentami perkusyjnymi
Pojemnościowe
Superkardioida
Użyty przez tego artystę do:
Floor Tom, Gong
Wytrzymały i uniwersalny mikrofon pojemnościowy z dużą membraną skierowaną na bok, wykonany z najlepszych podzespołów i przeznaczony do pracy na scenie oraz w studiu.
Pojemnościowe
Kardioidalna
Użyty przez tego artystę do:
Cymbals
Uniwersalny mikrofon o charakterystyce kardioidalnej i wyrównanej charakterystyce częstotliwościowej z ultra cienką membraną w celu zapewnienia naturalnego brzmienia instrumentów akustycznych oraz pracy z dużymi poziomami ciśnienia akustycznego.
Pojemnościowe
Kardioidalna